restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

י-ם: עובדי ביקור חולים הפגינו מול הכנסת

27 בדצמבר 2010

עובדי ביה”ח “ביקור חולים” בירושלים הפגינו ביום שני, ה-27 בדצמבר, בגן הורדים מול משכן הכנסת. העובדים, בחלוקים לבנים, קראו לח”כים ללחוץ על משרד האוצר להעביר באופן מיידי את הסיוע הנחוץ להמשך קיומו של בית החולים שבסכנת סגירה. ההפגנה התקיימה בזמן שוועדת הכספים דנה בנושא. נציגי ההסתדרות והעובדים אף הופיעו בוועדה וקראו שלא לסגור את בית החולים הוותיק.

בהסתדרות אומרים כי עד עתה לא העביר משרד האוצר את הסיוע הדרוש להמשך הפעלתו הזמנית של ביה”ח. כמו-כן הוסיפו בהסתדרות כי הסיוע יביא לשקט הנחוץ כדי לגבש תוכנית הבראה שבמסגרתה ניתן יהיה להמשיך את הפעלת ביה”ח.

לפני כשבועיים התכנסה ועדת הכספים של הכנסת לדון במצב הקשה אליו נקלע ביה”ח ובאיום על סגירתו. הוועדה דנה בבקשת הסיוע מהמדינה שביקשה הנהלת ביה”ח על סך 30 מליון שקל. הוועדה הקציבה 8 ימים למשרדי האוצר והבריאות להודיע לוועדת הכספים על החלטתם בעניין הסיוע.

הוועדה היתה אמורה להתכנס ביום רביעי האחרון אולם הדיון נדחה להיום. בינתיים לא הועבר כל סיוע ואין כרגע פתרון מיידי באופק למצוקת העובדים. הנהלת ביה”ח אף הודיע לוועד העובדים בימים האחרונים כי אין בכוונתה לשלם את משכורת דצמבר במלואה. כמו-כן לא ברור אם משכורת חודש ינואר כלל תשולם.

ביה”ח “ביקור חולים” הוא ביה”ח הוותיק ביותר בירושלים. עד לשנת 2003 נוהל ביה”ח ע”י עמותה חרדית בראשות הרב מנחם פרוש. בעקבות חובות הענק אליו נקלע ביה”ח החליט בית המשפט המחוזי בירושלים על פירוק עמותת ביה”ח. בינואר 2008 רכש איש העסקים ארקדי גאידמק את ביה”ח והתחייב להפעילו למשך חמש שנים.

לאחרונה נקלע ביה”ח למשבר כספי נוסף והעמותה המנהלת הודיע, כאמור, למשרד הבריאות כי אם לא יועבר הסיוע המיידי, ייסגר, ככל הנראה, ביה”ח עד סוף חודש דצמבר. בביה”ח מועסקים כ- 700 עובדים: כ- 200 עובדי מינהל ומשק והשאר רופאים, אחיות ועובדים פרא רפואיים.

יו”ר ועד העובדים, רוני עמרם, אמרה היום כי “משרד האוצר פשוט מפקיר מאות משפחות ואלפי ילדים שאין להם לאן ללכת. אני לא רוצה לחשוב מה יהיה מחר אם לועדת הכספים לא יהיה פתרון”.