restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

כוחות הכיבוש ניסו למנוע מפעילי חד”ש ומק”י להשתתף בהפגנה נגד הגירוש במסאפר יטא

14 במאי 2022

כוחות הכיבוש חסמו את הכביש באזור ההתנחלות בית חגי בשטחים הכבושים כדי למנוע מארבעה אוטובוסים של פעילי חד”ש ומק”י להגיע לדרום הר חברון. הפעילים שנסעו באוטובוסים, ובהם חברי הכנסת איימן עודה ועאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת, עשו את דרכם להפגנה המשותפת הישראלית פלסטינית במאספר יטא. בעקבות החסימה הם החלו להפגין במקום.

בשבוע שעבר התיר בג”ץ לגרש מבתיהם לצמיתות את תושבי מסאפר יטא לטובת “קיום אימונים סדירים של צה”ל באזור”. לקראת ההפגנה, אסרו חיילים ושוטרים על מעבר של אוטובוסים נוספים דרך מחסום מיתר שמוביל לכפר. בשל כך, החלו כ-200 פעילי שלום, ובהם ח”כ מוסי רז ממרצ, לצעוד לכיוון הכפר. כשעברו ליד המאחז מצפה יאיר הם הותקפו בידי מתנחלים, חלקם רעולי פנים, שיידו לעברם אבנים. “מתנחלים רעולי פנים רגמו אותנו באבנים, אחד נתן לי בעיטה”, אמר ח”כ רז. לדברי הפעילים, חיילי צה”ל נכחו במקום, אך הם לא עצרו איש מהתוקפים. צעיר פלסטיני נפצע בראשו ופונה לטיפול במרפאה.

שוטרים ניסו גם לעצור את ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) שאף הוא עשה את דרכו למסאפר יטא ברכבו. שוטר ניסה למנוע את המעבר והתפתח ויכוח קולני. ח”כ כסיף מסר: “היום הגענו לתמוך בתושבי מסאפר יטא הילידים, העומדים בפני הריסות בתיהם וגירושם מאדמתם לאור פסיקת בג”ץ המתכחשת ושוללת את הדין הבינלאומי. השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים כשאיים ואמר לחברו ‘אם הוא (כסיף – מ”מ) ימשיך – לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו’. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו”. “שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה”, הדגיש.

פסק דין שפורסם בערב יום העצמאות בשעה 23:00 התיר לגרש מבתיהם לצמיתות את תושבי מסאפר יטא. משמעות ההחלטה היא הרס של שמונה כפרים פלסטיניים, שתושביהם חיים באזור זה בשטחים הכבושים מזה דורות רבים. השופטים דוד מינץ, עופר גרוסקופף ויצחק עמית דחו את טענת העותרים, שלפיה הם התגוררו במקום באופן קבוע לפני ההכרזה עליו כשטח אש ב-1981, והטילו על כל עותר לשלם למדינה הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים.

קראו עוד בנושא