restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

כנס חירום של ענף הקולנוע נגד הרפורמה של השר זוהר; הפגנות תמיכה בלונדון עם עובדי ערוץ 13

22 ביולי 2024

כנס חירום נערך אמש (ראשון) בסינמטק ירושלים במסגרת מחאת הקולנוענים נגד הרפורמה בענף המתוכננת של שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בעקבות הרפורמה רוב התקציבים יופנו בעיקר לקולנוע מסחרי ולמפיקים הגדולים. בכנס השתתפו בין השאר יוסף סידר, טל גרניט, לירן עצמור, נפתלי אלטר, כתרי שחורי, ליאור תמאם, אדר שפרן ובהנחיית עיתונאית “הארץ” נירית אנדרמן.

המפיק כתריאל שחורי, לשעבר מנהל קרן הקולנוע הישראלי, אמר: “בסרט ‘מאחורי הסורגים’ הראשון חשבתי שאם נביא 20 אלף איש יצאנו ענקיים – ובסוף הבאנו קרוב למיליון. בקיצור, בעניין ההצלחה בקופות כולם חכמים אבל אף אחד לא ממש יודע. אין אף קרן בעולם, ואני מכיר את כולן, שנמדדים בה על כרטיסים בקופה או על מכירה או על מכירה לגופי שידור ופלטרפורמות כפי שמציע השר”. יו”ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, אסף אמיר, הוסיף: “כולנו חושבים שהרפורמה לא טובה לקולנוע. היא עוצרת סטודנטים, היא עוצרת סרטים דוקומנטריים, היא עוצרת סרטי סטודנטים, היא אמנם תעצור כמה סרטים שלא יצליחו – אבל היא תעצור את כל הסרטים שכן יצליחו. מה זה עוזר?”.

ארגון השחקנים והשחקניות, שח”ם, מסר: “יש לנו תעשיית קולנוע מפוארת וחשוב לשמור עליה ולפתח אותה. לצערנו, הצעדים שמקדם משרד התרבות וספורט יביאו לפגיעה אנושה בכל מי שמוביל את הקולנוע בישראל – שחקנים, יוצרים, עובדים, ומעל הכול בקולנוע הישראלי עצמו, בסרטים ובסיפורים שכבר לא יראו אור ולא ימשיכו להשפיע על התרבות הישראלית, בניגוד למה שהיה עד כה. אנו קוראים לשר התרבות וספורט לקדם מהלכים יחד עם ארגוני היוצרים ולא בדרך שכולנו נצטער עליה בהמשך”.

פורום איגודי היוצרים, שמאחד את כלל אנשי הענף, הדגיש: “השר מונע דיונים מקצועיים בנושא ועסוק בקידום רפורמה, מבלי שנערכה עבודת מטה רצינית וללא הבנה על ההשלכות ההרסניות בכך על עתיד תעשיית הקולנוע הישראלית ואנשיה. אנו קוראים לזוהר ולמועצת הקולנוע תחתיו לתמוך ולחזק אותנו, במקום לעסוק בזמן מלחמה במחטף הרסני. זאת בהתחשב שעקב הרפורמה עדיין לא נקבע מודל לחלוקת הכספים לקולנוע לשנת 2024, למרות שעברה למעלה ממחצית שנה, כשבפועל השר ומשרדו עוסקים בעיקר בקידום תוכניתם במקום בחלוקת התקציבים שהובטחו והוקפאו מאז לכל אותם קולנוענים ועובדי שטח”.

יצוין שבחודש מאי כ-1500 אנשי ענף הקולנוע פרסמו עצומה הקוראת לעצור את הרפורמה. בעצומה נכתב בין היתר כי מדובר בשינויים ש”נעשים בזמן מלחמה, כשאין לציבור קשב או יכולת אמיתית לבחון את הדברים בקצב המתאים”. על העצומה חתמו בין היתר ערן קולירין, אסתי זקהיים, ארי פולמן, מנשה נוי, דנה מודן, ניר ברגמן וגיא נתיב.

לקראת הכנס שנערך אמש בירושלים פורסם סרטון חדש מטעם מספר גופים – ביניהם שח”ם, האיגודים המקצועיים בענף והאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה – בהשתתפות עשרות שחקנים הקוראים לזוהר: “אל תוריד את המסך על הקולנוע הישראלי”. תחת הכותרת “מירי התחילה, מיקי מסיים — מיקי זוהר מוריד את המסך על הקולנוע של כולנו”, בסרטון שהופק בהתנדבות, משתתפים אורי גבריאל, גילה אלמגור, דאנה איבגי, נועה קולר, ששון גבאי, יגאל עדיקא אסי לוי ואחרים. הם קוראים לזוהר “אל תוריד את המסך על הקולנוע הישראלי, אל תפגע באלפי עובדיו ופרנסתם, אל תצנזר ותשתיק את הפריפריה והשקופים, אל תהיה מירי רגב 2″.

בתוך כך, מחאת עובדי ערוץ 13 עלתה שלב והגיעה ללונדון, שם מתגורר הבעלים של הערוץ, האוליגרך לן בלווטניק. עשרות ישראלים שמתגוררים בלונדון הפגינו מחוץ לבניין לן בלווטניק במוזיאון הטייט מורדן שבבירה ומול בית הספר לממשל באוניברסיטת אוקספורד על שמו של בעל ההון – השני העשיר ביותר בבריטניה ושהונו מוערך בכ-35 מיליארד דולר. בשבת אף פורסמה כתבה ב”הגרדיאן” הבריטי שבה סקרו את מאבק העובדים סביב מינויה של מנכ”לית החדשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ’.

כמו כן, האגודה הישראלית לתקשורת “צופה בחשש ומביעה דאגה עמוקה מהפגיעה המסתמנת בחופש העיתונאי והאתיקה המקצועית של עיתונאי ערוץ רשת 13. האגודה הישראלית לתקשורת קוראת להנהלת הערוץ למנות לתפקיד מנכ”ל חברת החדשות מועמד ראוי”.

לדברי האגודה “חיוני כי בראש המערכת יעמוד עיתונאי מנוסה, בעל יושרה, ניסיון, מקצועיות ומנהיגות, שעיתונאי הערוץ יוכלו לתת אמון בהנהגתו ובניהולו. השתלטות על גופי תקשורת בידי הדרג הפוליטי או נציגיו היא מהלך, העלול לפגוע במגוון הדעות הנשמעות בחברה ובאיכות המידע הזמין לציבור. שדה תקשורת ביקורתי, מגוון ורחב הוא ליבה הפועם של מדינה דמוקרטית. מינוי של בעל/ת תפקיד בכיר במערכת חדשות ובכלל מוסד תקשורת כלשהו אמור להיגזר מניסיונו העיתונאי והידע שרכש בתפקידיו העיתונאיים הקודמים. לעומת זאת, מינוי המבוסס על עמדה פוליטית או קירבה לשלטון עלול לפגום בשיח התקשורתי הדמוקרטי והפלורליסטי”. האגודה הישראלית לתקשורת היא הארגון המקצועי של חוקרי התקשורת בישראל. האגודה, הפועלת כעמותה, הוקמה בשנת 1995 והיא היחידה מסוגה בארץ, מאגדת כמאתיים חוקרים ומרצים לתקשורת במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/130919