restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

לולה זכה ביותר מ-48% מהקולות בבחירות לנשיאות ברזיל; סיבוב נוסף יתקיים בסוף החודש

3 באוקטובר 2022

בברזיל יתקיים סיבוב שני בבחירות לנשיאות. על כך הודיעה הלילה (שני) ועדת הבחירות המרכזית במדינה. זאת לאחר ששני המועמדים המובילים במרוץ, הנשיא המכהן הימני קיצוני ז’איר בולנסונרו והנשיא לשעבר לואיס אינסיו “לולה” דה סילבה, לא הצליחו לקבל יותר מ-50% מהקולות. הסיבוב הבא בין השניים ייערך ב-30 באוקטובר.

לאחר ספירת כל קולות הבוחרים עולה כי לולה מוביל עם 48.4%, יותר מ-57 מיליון בוחרים. מנגד, בולסונרו זכה לשיעור תמיכה של 43.2%, כ-51 מיליון קולות. יצוין שבברזיל ישנם 156 מיליון בעלי זכות הצבעה ולולה מוביל על יריבו בפער של שישה מיליון קולות.

עם פרסום תוצאות הבחירות, יו”ר המפלגה הקומוניסטית של ברזיל וסגנית מושל פרנמבוקו, לוסיאנה סנטוס, קראה לחברי מפלגתה להתגייס כדי להבטיח את נצחונו של לולה בסיבוב השני. “הרוב החליט להשליך את מדיניות בולסונרו לפח הזבל של ההיסטוריה ויש להבטיח שאכן זה יקרה ובגדול”, מסרה לעיתונאים. על פי ספירה לא סופית של הקולות לפחות שישה מחברי המפלגה נבחרו לפרלמנט ורבים אחרים ישתתפו בסיבוב השני שיתקיים אף הוא ב-30 באוקטובר.  

לולה, בן ה-76, היה נשיא ברזיל במשך שתי כהונות – מ-2003-2006 ומ-2007-2011. הוא נכנס לזירה הפוליטית בשנות ה-70 כמנהיג שביתות עובדים שהתנגד למשטר הצבאי. ב-1980 הוא היה בין מייסדי מפלגת העובדים  שנהפכה למפלגת השמאל העיקרית במדינה. הכהונות שלו אופיינו בתוכניות שמטרתן לצמצם את העוני ואת האי שוויון במדינה המלאה בשחיתות. בקמפיין שלו הבטיח הטלת מס חדש לתאגידים הגדולים ולבעלי ההון שיאפשר השקעות ציבוריות גבוהות יותר. הוא התחייב לפתור את משבר הרעב במדינה, שהחריף במהלך כהונת בולסונרו. הוא גם הבטיח לצמצם את פליטות גזי החממה ואת כריתת העצים באמזונס.

בולסונרו הוא קצין לשעבר בצבא שכיהן בתפקיד ציבורי במשך 27 שנים לפני שהתמודד לנשיאות ב-2018. דמות שולית בפוליטיקה במהלך רוב חייו, הוא עלה לכותרות ב-2010 כמנהיג תנועת ימין קיצונית. בקמפיין שלו הוא הבטיח להגביר את הכרייה והפגיעה בסביבה ולהפריט את כל החברות הציבוריות. הוא גם התחייב להמשיך לחלק קצבה חודשית למשקי הבית בסך 110 דולר בחודש – כפי שנעשה בעת משבר הקורונה.

עוד בנושא