restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

למרות התנגדות ממשלת הימין: אושרה הצעת חוק של ח”כ עודה להעלאת קצבת הזקנה

13 בינואר 2022

למרות התנגדות ממשלת הימין, מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) את הצעת חוק הביטוח הלאומי של יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש). 33 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים כאשר הקואליציה לא משתתפת בהצבעה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

בהצעת החוק מוצע להעלות את קצבת הזקנה כך שהקצבה החודשית תעמוד על 40% מהסכום הבסיסי במקום 17.7% כפי שהיא כיום, ותוספת התלויים בעד בן זוג תעמוד על 20% מהסכום הבסיסי ובעד כל אחד משני ילדיו הראשונים על 12% מהסכום הבסיסי, במקום 8.9% ו-5.6% בהתאמה היום.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “בשנים האחרונות אנו עדים לידיעות רבות בדבר מצוקתם הקשה של זקנים וזאת בשל קצבת אזרח ותיק נמוכה שאינה מספקת את צרכיהם הבסיסיים. יחס זה של החברה כלפי הזקנים אינו עולה עם ערכים מתקדמים ואנושיים של החברה. על כן הצעת חוק זו מבקשת להעלות את קצבאות האזרח הוותיק, דבר שיאפשר לזקנים לחיות בכבוד.” “הפקרת הקשישים לעוני היא פשע שחייב לעבור מהעולם. היום עברה בקריאה טרומית הצעת החוק שלי להעלאת קצבאות הזקנה, ואמשיך לקדם אותה עד שנצליח להעלות את הקצבאות. אם לממשלה יש מיליארדים לפנסיות צבאיות היא יכולה למצוא כסף לקצבת זקנה שמאפשרת חיים בכבוד”, צייץ ח”כ עודה בטוויטר.

עוד אישרה אתמול הכנסת הצעת חוק נוספת של הרשימה המשותפת בדבר קידום זכויות האזרח בישראל. אף שלא זכתה לתמיכת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק על חובת שימוש במצלמות גוף בעת הפגנה, של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי (תע”ל). 46 חברי כנסת תמכו בהצעה מול שני מתנגדים כאשר חברי הקואליציה הימנית לא השתתפו בהצבעה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה. על פי החוק, כל שוטר הממלא תפקידו בעת הפגנה, ישתמש במצלמת גוף לשם תיעוד האירועים. עוד מוצע כי התיעוד יישמר, יהיה נגיש לציבור, ובמקרה שבו הוגשה תלונה על אלימות שוטר – יימסר לגורם התובע, ונטל הראיה יהיה על המשטרה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “היעדר ההסדרה של הנושא בחקיקה ראשית הביאה לכך שההוראות בהקשר זה נקבעו במדרג נורמטיבי נמוך: הנחיות פנימיות של היועץ המשפטי לממשלה ושל המשטרה”. עוד צוין, “בשנים האחרונות אנו עדים ועדות לשימוש תכוף בכלים לא-מידתיים לפיזור הפגנות, כאשר ברובו כוון נגד קבוצות מוחלשות ומיעוטים פוליטיים, חרף ההתנגדות המתמשכת מטעם ארגוני החברה האזרחית אשר הדגישו את הסכנה הפיזית והבריאותית שנשקפת למפגינים משימוש בכלים אלו”.

אישור החוקים המהיר בוצע בגלל שחבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) עזב את הכנסת יחד עם חברי הכנסת של רע”מ. לאחר שהבינו בקואליציה כי לא יצליחו להחזיק ברוב הדרוש בחלק מן ההצבעות, עזבה הקואליציה במלואה את המליאה. בעקבות כך, הצליחה האופוזיציה להעביר מספר הצעות חוק בקריאה טרומית.

יצוין שלמרות היעדרות חברי הכנסת של רע”מ מהמליאה, הצליחה תחילה הקואליציה להפיל את הצעות החוק של האופוזיציה, שמצדה  משכה הצעות חוק שעמדה להעלות. אחת ההצעות שהופלה – חלוקת אדמות חינם בנגב לחיילים משוחררים, של חברי הכנסת מהליכוד יואב קיש, שלמה קרעי ואלי כהן, שהופלה בעזרת תמיכה של חמישה חברי כנסת של הרשימה המשותפת.

סרטון – ח”כ איימן עודה מסביר את עיקרי החוק שאושרה אתמול בכנסת:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/448659040143758