restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאבק תמלוגי הגז: מאות השתתפו בכנס בת”א

30 בנובמבר 2010

מאות השתתפו בכנס שנערך ביום ראשון, ה-18 בנובמבר, בת”א במסגרת המאבק על תמלוגי הגז. “קידוחי הגז הם הזדמנות היסטורית לעם ישראל וכל מי שגר פה”, אמר הרב מיכאל מלכיאור, מיוזמי הפורום, בהתייחסו לפוטנציאל הכלכלי הטמון בקידוחי הגז של יצחק תשובה ונובל אנרג’י. “השאלה היא אם ננצל את סכומי העתק שנמצאו מול חופי חיפה בשביל אזרחי מדינת ישראל או שהם ילכו שוב, כמו שהיה פעמים רבות בעבר, לכיסים של המעטים”.

מלכיאור הוסיף: “עד עכשיו תמיד סיפרו לנו שאין כסף לעשות את כל מה שדרוש חברתית. תמיד אמרו שאין למדינה משאבים ואוצרות טבע אבל יש לנו הרבה הוצאות ביטחון. אז הנה, עכשיו יש. השאלה היא איך תוודאו שהכסף ינוצל כראוי. החוכמה היא לא רק להעלות את גובה התמלוגים אלא לוודא שהכסף יגיע למקומות הנכונים ולא יתבזבז בדרך על מלחמות פוליטיות. איך אתם מתכננים לוודא שזה יקרה?”.

לכנס הגיעו פעילים – ובהם פעילי חד”ש ומק”י – אנשי ציבור, אנשי אקדמיה וחברי כנסת, ביניהם ח”כ דב חנין, ח”כ ניצן הורוביץ, ח”כ כרמל שאמה, ח”כ אריה אלדד והעיתונאי רון קופמן שהנחה את הערב. חברי פורום פעולה אזרחית קוראים לחלוקה מחדש של הרווחים מהפקת הגז ומתן 80% למדינה ולציבור ל-20% ליזמים.

ח”כ חנין: “זה לא אומר שלברוני הגז לא יישארו רווחים. יישארו להם הרבה מאוד רווחים גם אם רוב הגז והתמורה שלו יגיעו לידי הציבור. צריך להגיד לאוליגרכים ולטייקונים – עד כאן”. לדבריו, “גם 20% יעניקו מיליארדי דולרים להם, לילדיהם ולנכדיהם, ואין להם שום סיבה להתלונן”.

ח”כ הורוביץ לא נקב במספרים מדויקים אך אמר כי “התגמולים צריכים להיות הרבה יותר ממה שהם עכשיו – 30% למדינה ו-70% ליזם. המלצות ועדת ששינסקי הולכות בכיוון הנכון, צריך אפילו לחזק אותן. ישראל לא צריכה להחזיק בשיא העולמי של רצפת התמלוגים וההכנסות. זה דבר שהוא חשוב לכולם ואפשר לעשות הרבה דברים טובים בכסף הזה”.