restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ב"ש: מאות הפגינו בעקבות הרס אל עראקיב

24 בינואר 2011

מאות ערבים ויהודים הפגינו ביום ראשון, ה-23 בינואר, מול בית המשפט בבאר שבע נגד פינוי הכפר הבדואי אל עראקיב ועבודות קק”ל לנטיעת עצים במקום. בין המפגינים נכחו ח”כ דב חנין ופעילי חד”ש רבים.

בית המשפט בבאר-שבע ביטל את צו המניעה הזמני שהוצא בשבוע שעבר נגד עבודות הייעור של קק”ל ומינהל מקרקעי ישראל באדמות תושבי הכפר אל-עראקיב. לאכזבתם הרבה של תושבי הכפר והתומכים במאבקם, מבחינה משפטית אין מניעה בידי הקק”ל להמשיך בעבודות וליישר את שטח הכפר, וסכנת הריסת בתי התושבים מתחדשת לאחר הפוגה קצרה.

השופטת נחמה נצר שלום החשיבה את הסוכות שנאלצו התושבים להקים לאחר הריסת הכפר על-ידי מינהל מקרקעי ישראל כמעשה המפר את המצב בשטח, ובכך נימקה את החלטתה לא לתת לתושבי אל עראקיב סעד משפטי. עם זאת, השופטת קבעה בדבריה, כי הגיעה הזמן שהמדינה תפעל למציאת פיתרון שיאפשר לתושבים הבדואים בנגב לבנות באופן חוקי: “אין ספק כי הגיעה העת להסדירה [את בעיית הבנייה], כך שגם אנשים דוגמת הבדואים של אל-עראקיב יוכלו לבנות באופן חוקי, להקים יישובים מבלי שבעוד שנים רבות יוכתרו יישוביהם כיישובים בלתי מוכרים”.

חשובה מכך אמירתה של השופטת – שאין לה תוקף של פסק-דין – ביחס לנטיעות הקק”ל: “ראוי שקק”ל תימנע מנטיעות במקום, משום שספק אם נטיעות כאלה הן בגדר שימור המצב הקיים”. היא הצביעה על האפשרות שנטיעות אלה “ישמשו כר נרחב לפעולות אחרות, שמי יודע אם בבוא היום לא יבקשו על-פיהן לטעון כי המציאות בשטח היא אחרת ועל כן לא ניתן להשיב את המצב לקדמותו”.