restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות הפגינו בחברון; ח”כ ברכה נפגע מגז מדמיע

25 בפברואר 2010

מאות הפגינו ביום חמישי (ה-25 בפברואר) בחברון במסגרת המחאות לציון 16 שנה לטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. כ-300 מפגינים, בהם ח”כ מוחמד ברכה (חד”ש) ועשרות פעילי שלוחם ישראלים, צעדו בתהלוכה ממרכז העיר לכיוון ההתנחלות בחברון. המפגינים מחו על סגירת רחוב השוהאדה לתנועת פלסטינים מאז הטבח במערת המכפלה. הצבא פיזר את המפגינים באמצעות רימוני הלם.

בעת דיכוי ההפגנה נפגע יו”ר חד”ש, ח”כ ברכה, משאיפת גז, שלטענתו חיילים זרקו לעברו בהפגנה בחברון. הוא טופל במקום ע”י צוותים רפואיים ולא נזקק לטיפול נוסף. ברכה אמר בתגובה למעשה: “נתניהו מתמחה בהבערת אש ומחזיר את הגלגל לאחור. הוא חוזר על כל מה שעשה בקדנציה הראשונה שלו. ממשלת נתניהו-ברק דוחפת לפיצוץ כדי להכשיל כל סיכוי לפתרון באזור”.

היום בבוקר סגרו מספר פעילי שלום את רחוב פלורנטין בתל אביב על מנת להמחיש לתושבי העיר כיצד חיים הפלסטינים בחברון. “לתושבי תל אביב אין סיבה לחשוש, חיילים חמושים לא ימנעו את תנועתם ו’רחוב השוהדה’ שלהם לא יהיה סגור למשך שנים”, אמרו הפעילים. “לא כך המצב של התושבים הפלסטינים של חברון. הגבלות התנועה הפלסטינית ברחוב השוהדה החלו לאחר הטבח שביצע גולדשטיין וממשיכות עד היום”.

הפעילים סיפרו כי “כמו המחסום הזמני הזה קיימים בגדה מאות מחסומים, אלא שהם נשארים לתקופות ארוכות, לפעמים למשך עשרות שנים. יחד עם החומה, המעצרים והריסת הבתים, מחסומים אלו הם צלע אחת ממערך האפרטהייד הישראלי”. לדברי הפעילים, “אותם תל אביבים שיתעכבו לזמן קצר בדרכם יכולים להשתמש בזמן לחשוב על המדיניות שבה יש להם חלק”.

גם במספר מוקדים ברחבי העולם ציינו היום את יום המחאה נגד חסימת רחוב השוהדה: בדרום אפריקה יזמה תנועת “פתחו את רחוב השוהדה” שנוסדה בשנים האחרונות (בהובלת צעירים מהקהילה היהודית). סטודנטים באוניברסיטת קייפטאון ובאוניברסיטת נלסון מנדלה בפורט אליזבת’ הפגינו לאות הזדהות עם המאמצים לפתיחת הרחוב.

בפורים 1994 נכנס המתנחל ברוך גולדשטיין למערת המכפלה ופתח בירי לעבר המתפללים במקום. מהירי נהרגו 29 בני אדם ונפצעו 125. בעקבות תקלה בנשק לאר שהספיק לירות ארבע מחסניות הצליחו המתפללים להשתלט עליו ולהרגו. לאחר הטבח הוטל עוצר על הפלסטינים בעיר והוטלו עליהם מגבלות תנועה ברחוב השוהדה.