restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מוקד הסיוע לעובדים זרים: 35 ילדי זרים בכלא יותר מחודשיים

14 בספטמבר 2010

מוקד הסיוע לעובדים זרים פרסם ביום שני, ה-13 בספטמבר, נתונים הנוגעים להתנהלות הרשויות בנושא מעצרם של מסתננים לישראל, מהם עולה כי 35 ילדי זרים מוחזקים בכלא זה יותר מחודשיים. מבדיקה שערך הארגון עולה כי בשש השנים האחרונות הוציאה המדינה למעלה מ-60 מיליון שקלים על מעצרים ומאסרים של מבקשי מקלט, מתוכם 20 מיליון שקלים בשנה האחרונה.

במהלך אירוע שכינס אתמול אחר הצהריים הארגון לרגל פתיחת השנה, הציגו אנשיו לראשונה נתונים שנאספו על אוכלוסיית המסתננים ומבקשי המקלט המגיעים לישראל מדי יום דרך הגבול עם מצרים, ועל אופן הטיפול בהם. על פי הנתונים, 1,042 ממבקשי המקלט ובהם 35 ילדים, מוחזקים במעצר מעל ל-60 ימים, בניגוד לחוק. בנוסף, כ-300 מסתננים שטוענים כי הגיעו מאריתריאה וסודן נמצאים בכלא לעיתים למעלה משנתיים, בגלל שהרשויות לא מאמינות להם ומעריכות כי הגיעו מאתיופיה. פליטים שמגיעים מאריתריאה וסודן זוכים להגנה זמנית מטעם האו”ם ולא ניתן לגרשם חזרה.

“נוצר מצב אבסורדי שמצד אחד המדינה לא מגרשת אותם בחזרה לארצותיהם ומצד שני המדינה לא מסכימה לשחרר אותם מהכלא”, אמרו במוקד הסיוע על הכליאה הממושכת של המסתננים. “אנשים אלה נמקים בכלא וחירותם נשללת מדי יום ביומו, חלקם כלואים למעלה משנתיים, בניגוד לחוות דעת של חוקרי נציבות האו”ם לפליטים שקבעה כי מדובר באזרחי אריתריאה הזכאים להגנה קבוצתית”.

עו”ד רעות מיכאלי, מנכ”לית מוקד הסיוע לעובדים זרים, אמרה כי “לצד התפתחויות חיוביות מהחודשים האחרונים, השנה הקרובה לא צפויה להיטיב עם קהילת המהגרים. דומה שממשלת ישראל גרמה אומר להפוך את חייהם לקשים ומרירים, כשרשימת גזרות ממתינה בקנה. אנו תקווה שהממשלה תתעשת ותכיר בחובתה להגן על זכויות מהגרים ומבקשי מקלט”