restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מחריף סכסוך העבודה: העובדים במפעל עשות אשקלון המופרט פתחו במחאה

22 באוקטובר 2021

עובדי מפעל המתכת המופרט עשות באשקלון, שהכריזו סכסוך עבודה, נטשו אתמול (חמישי) את אולמי הייצור והפגינו בחצר המפעל. זאת, לאחר שגילו שקיים יסוד מוצדק לחששם לפיו הנהלת החברה פועלת למכור את המפעל. מדיווח שנמסר אתמול לבורסה עולה כי חברת אלביט צפויה למכור את המפעל לקרן פימי, “זאת מבלי שעובדי החברה נתנו את ברכת הדרך למהלך”, אמרו במרחב הסתדרות.

עם היוודע הדבר, החלו העובדים בפעולות מחאה, הם עזבו את פסי היצור, נשאו שלטים בגנות מכירת החברה ואף שרפו צמיגים. במהלך היום קיימו העובדים ישיבת חירום במפעל ולאחריה תתקבל החלטה אם להחריף את הצעדים נגד הנהלת החברה עד כדי שביתה ללא הגבלת זמן, כבר בשבוע הקרוב.

ועד העובדים של המפעל בבעלות אלביט מערכת, חשף לפני כחודש את הכוונה למכור את החברה לגורם אחר והודיע על התנגדות נחרצת למהלך. הוועד אף הפנה להסתדרות בדרישה להכרזת סכסוך עבודה. ההסתדרות במרחב אשקלון הודיעה שמתייצבת לצד העובדים ודורשת מהנהלת החברה “לעצור כל מהלך מתוכנן של מכירה ולהתמקד בפיתוח ושגשוג המפעל”. יו”ר ועד העובדים, רחמים גואטה, הבהיר להנהלת אלביט כי כל מהלך יזכה בהתנגדות עזה וברורה של העובדים על כל המשתמע מכך. “ככל שהנהלת אלביט תבחר לפעול במחשכים ובהסתרת המהלך אנו נפעל ככל שביכולתנו לשמור על זכויות עובדי עשות ולמנוע כל פגיעה בהם”. יצוין שבעבר ובמסגרת הפרטת התעשייה הצבאית, ביקש לרכוש את המפעל על מנת להופכו לקואופרטיב, אבל משרד האוצר סירב לכך.

יצוין שבאחרונה הודיע משרד הביטחון על הזמנות חדשות בהיקף של כ-170 מיליון שקל למפעל עשות. המפעל המעסיק כ-450 עובדים וכ-300 ספקים מהדרום. המפעל מתמחה בייצור מערכות הנעה לטנקים ורק”מ (רכב קרבי משוריין). משרד הביטחון ירכוש מהמפעל ממסרות, מתלים והינעים לטנקי המרכבה סימן 4 ולנגמ”שי הנמר. היקף הרכש מהמפעל בחמש שנים האחרונות נאמד בכ-900 מיליון שקל.