restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מכתב גלוי של מרצים אל המועצה להשכלה גבוהה: לבטל הכרה במכללת המתנחלים

2 בפברואר 2010

עשרות מרצים, חברות וחברים בסגל האקדמי של אוניברסיטאות ומכללות מדינת ישראל, חתמו בימים האחרונים על גילוי דעת באמצעותו הם מבקשים מן המועצה להשכלה גבוהה הבהרה חד-משמעית, שהיא לא תכיר במכללה באריאל כמרכז אוניברסיטאי או כאוניברסיטה.

בגילוי הדעת נאמר שמכללה באריאל נמצאת מחוץ לגבולות של מדינת ישראל, ולכן המופקדים עליה הם צה”ל ושר הביטחון. כיוון שהמכללה באריאל איננה אחד מן המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, הוקם למענה גוף מיוחד, “המועצה להשכלה גבוהה – יהודה ושומרון”. מועצה זו, באישורו של שר הביטחון, יכולה להעניק הכרה אקדמית זו או אחרת כראות עיניה, אך המועצה להשכלה גבוהה בירושלים חייבת להצהיר כי היא איננה שותפה להכרה שכזאת. כיוון שהמכללה באריאל היא מוסד הפועל בשטחים שעליהם לא חלה הריבונות הישראלית, לא חלה עליה סמכותה של המל”ג בירושלים. לדעתנו, היה זה משגה מלכתחילה לאפשר הקמת מכללה מחוץ לגבולות מדינת ישראל ולהעניק לה הכרה של המל”ג, אך אין להוסיף חטא על פשע.

יתר על כן, המכללה באריאל צבועה בצבעים אידאולוגיים מובהקים (כפי שמעידה, בין היתר, העובדה, שהיא מעניקה נקודות זכות על לימוד בבתי-מדרש בהתנחלויות, בתוכנית לימודים שמטרתה לחנך את הסטודנטים, כדברי ראש התוכנית, “לרשת את הארץ”). במכתבם מציינים המרצים ש”בצד הצהרה על אי-הכרה של המל”ג בירושלים במכללת אריאל כמוסד אוניברסיטאי, אנו אף מצפים, שהמימון של המוסד לא יגיע מן הוועדה לתכנון ותקצוב (ות”ת). אם המוסד כפוף למועצה נפרדת (מל”ג–יו”ש) ולשר הביטחון, המימון צריך לבוא אף הוא מתקציב הביטחון ולא מן התקציב המיועד לקיומה של ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. בצד אי-ההכרה ואי-מתן תקציב, אנו מצפים, שהמל”ג בירושלים אף תנחה את האוניברסיטאות בישראל לא לשתף פעולה עם המכללה באריאל באופן שבו הן משתפות פעולה ביניהן. כלומר, לא להכיר בתארים אקדמיים מתקדמים שיינתנו במכללה ולא לשתף פעולה עם אנשי הסגל של המכללה במחקר או בהדרכת תלמידי מחקר”.

גילוי הדעת מסתיים במילים: התנערות ברורה זו של המועצה להשכלה גבוהה ושל האוניברסיטאות בישראל הכפופות לה מן המעמד האקדמי הגבוה שהעניק שר הביטחון למכללה באריאל תסייע לנו, בין היתר, לבלום את הניסיונות להטיל חרם אקדמי על האוניברסיטאות בישראל. הטענה של מבקשי החרם היא, שאוניברסיטאות בישראל שותפות – באופן אקטיבי או פסיבי – למדיניות הכיבוש ולפגיעה בזכויות אדם בשטחים. ההימנעות הברורה של המועצה להשכלה גבוהה בירושלים מהכרה במכללה באריאל תעיד, שהמערכת האקדמית בישראל איננה לוקחת חלק במדיניות של העמקת האחיזה בשטחי הגדה המערבית.

לפרטים נוספים ולחתימה, שלחו אימייל לכאן.