restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מנדלבליט לבג”ץ: שלילת פרס ישראל מפרופ’ גולדרייך אינה עומדת במבחן משפטי

23 ביולי 2021

היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט קבע אתמול (חמישי) כי פסילת מועמדותו של פרופ’ עודד גולדרייך לפרס ישראל היתה שגויה. מנדלבליט הגיש את עמדתו בעתירה לבג”ץ שהוגשה על ידי חברי ועדת פרס ישראל שעסקה בהחלטת שר החינוך לשעבר, יואב גלנט, שדחה את המלצת הוועדה, ובחר שלא להעניק לגולדרייך, חבר מק”י, את הפרס בתחום חקר המתמטיקה, עקב תמיכתו במאבק נגד כיבוש השטחים הפלסטינים.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) בירכה הבוקר את  גולדרייך “שיקבל את הפרס אחרי מאבק גדול. מאבק לא עבור עצמו אלא עבור חירות במחשבה והפעולה הפוליטית. לרדיפה המקרתיסטית של גלנט הייתה מטרה אחת – להרתיע אנשי שמאל מלפעול באופן גלוי למען עמדותיהם ונגד הכיבוש. יש לקחת דוגמה מפרופ׳ גולדרייך, שלא מצמץ לרגע בפני הרדיפה.”

בחודש שעבר הודיע גלנט, טרם סיים את תפקידו, למנדלבליט  כי החליט סופית שלא להעניק את פרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ’ גולדרייך ממכון ויצמן. יצוין ששרת החינוך יפעת שאשא-ביטון החליטה שלא להתערב בהחלטת קודמה בתפקיד מהליכוד, יואב גלנט לא להעניק את פרס לגולדרייך.

מנדלבליט הבהיר אתמול כי החלטתו של גלנט “אינה נתמכת בתשתית הראייתית הדרושה”, וכי “יש מקום ליתן סעד שיורה על אישור המלצתה של ועדת השופטים להעניק את פרס ישראל לשנת התשפ”א בתחום חקר המתמטיקה, חקר מדעי המחשב לפרופ’ גולדרייך”. עורך הדין מיכאל ספרד, המייצג את גולדרייך, אמר ל”הארץ” כי “עמדת היועמ”ש אינה צריכה להפתיע איש וחבל שלקח כל כך הרבה זמן לומר את המובן מאליו. ההליך שפרופ’ גולדרייך עבר ועדיין עובר הוא הליך מקרתיסטי שמבייש את מדינת ישראל”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104514