restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מסמך: העובדות שמאחורי דו”ח משרד החוץ על “ההקלות” לעזה

21 בספטמבר 2010

מאת עמותת גישה

לקראת כינוס ועדת הקישור אד הוק לסיוע לפלסטינים בניו-יורק, פרסם משרד החוץ הישראלי דו”ח המפרט את הצעדים שננקטו כדי לשפר את כלכלת עזה בעקבות החלטת ממשלת ישראל מיום 20 ביוני 2010 “להקל” את הסגר. להלן סיכום של הנקודות המועלות בדו”ח  ונתונים נוספים שממקמים אותן בקונטקסט נכון יותר.

נכון: “התנועה גברה במידה ניכרת. מספר המשאיות המתואמות עם הרשות הפלסטינית מגיע בדרך כלל לקיבולת המקסימלית הנוכחית של 250 משאיות ביום”.

נכון יותר: הגם שנפח המשאיות גדל, מספר המשאיות הנכנסות הוא רק 38% מהביקוש בחודש האחרון, בגלל סירובה של ישראל לפתוח מחדש את המעברים שהיא סוגרת מאז 2007.

נכון: “קרן המטבע הבינלאומית מעריכה את צמיחת התוצר המקומי הגולמי במחצית הראשונה של 2010 (בהשוואה למחצית הראשונה של 2009) ב- 9% בגדה המערבית ו- 16% ברצועת עזה”.

נכון יותר: דו”ח קרן המטבע הבינלאומית מצביע על כך שנראית צמיחה בין השאר משום שהמחצית הראשונה של 2009, אשר כללה את המבצע הצבאי “עופרת יצוקה” ותוצאותיו, מהווה בסיס נמוך מאוד כנקודת השוואה. התוצר הלאומי הגולמי בעזה לאדם עדיין קטן ב- 40% ממה שהיה בשנת 1994 ועליו לצמוח עוד כדי להגיע לרמה של 2007, כתוצאה ממדיניות ישראלית נמשכת של “לוחמה כלכלית” הכוללת איסור על ייצוא. קרן המטבע הבינלאומית ציינה שהתאוששות כלכלית אמיתית וארוכת טווח מחייבת הסרת האיסור על ייצוא וההגבלות על כניסת חומרי גלם.

נכון: “הצמיחה בתחום הבנייה גדל ב- 20% ברבעון הראשון של שנת 2010 (בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2009)”.

נכון יותר: הרבעון המקביל בשנת 2009 כלל את מבצע “עופרת יצוקה” שבו עדיין נהרסו בניינים באופן פעיל על ידי הצבא. הודות לתהליך אישור מסורבל ולקיבולת המוגבלת של המעברים נכנסו רק 132 משאיות עם מלט וחצץ מאז ה”הקלות”, למרות שיש צורך בעשרות אלפים. האו”ם מציין כי בקצב הזה ידרשו 75 שנה לערך להכניס את כל החומרים שנדרשים עבור תוכנית השיקום של אונר”א.

נכון: “מספר פרויקטים כבר יושמו במלואם או שנמצאים בעיצומם. בין הפרויקטים נמנית … חלוקת מכולות שישמשו ככיתות לימוד, פרויקט של האו”ם”.

נכון יותר: ילדים בבתי הספר של אונר”א נאלצים ללמוד במכולות הללו בגלל שלמרות “ההקלות” ישראל עדיין לא אישרה את כניסתה של אף משאית אחת של חומרי בניין עבור 100 בתי הספר החדשים שאונר”א ביקשה לבנות.