restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

משפחות הנרצחות הפגינו מול ביתו של יאיר לפיד ודרשו לחתום על אמנת איסטנבול

26 ביוני 2022

כמאה נשים וגברים, יחד עם משפחות של 15 קורבנות, מתוכם 11 נרצחות, הפגינו אמש (מוצאי שבת) בסמוך לביתו ברמת אביב של ראש הממשלה החליפי, השר יאיר לפיד הצפוי להיכנס בשבוע הבא ללשכת ראש הממשלה, ודרשו ממנו לשים בראש סדר העדיפויות את נושא מניעת רצח נשים ולחתום על אמנת איסטנבול. עוד דרשו לקדם שורת החלטות ממשלה וחוקים העומדים על הפרק שיצילו נשים רבות ממוות.

פורום מיכל סלה, בשיתוף “בונות אלטרנטיבה” ושדולת הנשים בישראל, ובתמיכת שורת ארגוני נשים, ערכו הפגנה לאחר שבוע קשה במהלכו נרצחו ארבע נשים על רקע אלימות במשפחה: ג’והרה חניפס משפרעם בת 28, ספיר נחום מעכו בת 24, סמר קלאסני מחיפה בת 51 ואישה נוספת מפתח תקווה בת 65.

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ומנכ”לית הפורום הקרוי על שמה, קראה מילים ממכתב שחיברה מיכל סלה ונמצא בזירת הרצח: “ברגע שאתנתק ממנו אוכל בהדרגתיות לחזור לאור שלי”. בהמשך ההפגנה מסרה: “היום אשה לא יודעת שהיא בסכנה עד שרוצחים אותה. וזה למרות שיש שורה ארוכה של כלים מוכנים שממשלת ישראל צריכה רק לאמץ כדי להציל את חייה של מיכל הבאה. לכן אני עומדת כאן היום, יחד עם אחיות ואחים שלי למאבק, ואנחנו לא נפסיק ולא נשתוק עד שממשלת ישראל תחליט שבטחון נשים זה ערך עליון.”

עו”ד עינת פישר לאלו, מנכ”לית שדולת הנשים בישראל, הוסיפה: “המאבק ברצח נשים ובאלימות כנגד נשים הוא לא עניין פוליטי ואינו יכול לחכות אפילו יום אחד נוסף. עשרות ארגונים חתמו על מכתב המפרט 20 צעדים קונקרטיים ודחופים – חקיקתיים, תקציביים וממשלתיים – הנדרשים למיגור האלימות, ובאנו לכאן הערב לקרוא לראש הממשלה המיועד להיענות למצב החירום ולקריאה הציבורית ולעשות, לאלתר, כל מה שניתן כדי למנוע את הרצח הבא”.

אחד המפגינים החזיק שלט עליו נכתב: “גברים אומרים לא לאלימות נגד נשים”. המפגינים קראו במהלך המחאה: “זיכרון הנרצחות – מהפכה” ודרשו לחתום על אמנת איסטנבול. השר לפיד הגיע עם שיירה מאובטחת מביתו ויצא אל המפגינות והבטיח לטפל בדרישות עוד לפני החלפת הממשלה.

יצוין שכחודשיים חלפו מאז אושרה השתתפותה של מדינת ישראל באמנת איסטנבול, האמנה הבינלאומית למניעה ומאבק באלימות כלפי נשים ואלימות במשפחה, אך היא מעולם לא הובאה להצבעת הממשלה – בעקבות לחץ ארגוני ימין שמתנגדים לה. בשבוע שעבר, על רקע החלטתה של הכנסת להתפזר, שלחו יותר מעשרים ארגונים מכתב דחוף לקבינט לשוויון מגדרי ובו דרשו לנצל את הימים האחרונים לממשלה כדי לפעול לטובת קידום המאבק נגד אלימות נגד נשים. “ישראל אינה ערוכה היום להתמודדות אפקטיבית עם תופעת האלימות במשפחה”, נכתב. “קיים כשל מערכתי חמור, ישראל זקוקה להצהרה מפורשת ופעולה נחושה כדי להבטיח לנשים וילדים במדינה סביבת חיים בטוחה”.

עוד בנושא