restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מתנגדים למעוז: מאות מרצים מתנדבים ללמד בבתי הספר; ועדת המעקב נגד צעדי נתניהו בחינוך

5 בדצמבר 2022

יותר מ-50 ראשי רשויות וערים הביעו התנגדות להעברת האחריות ליחידה לתוכניות לימוד חיצוניות ליו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז. נוסף על כך, מעל ל-300 מנהלי בתי ספר חתמו על עצומה נגד מעורבותו במשרד החינוך: “דעותיו הגזעניות, הלהט”בופוביות, החשוכות והקיצוניות מבטלות, מפלגות, משסעות ופוגעות בקהילות שלמות ובזהויות נרחבות בחברה הישראלית”, כתבו יהודים וערבים כאחד והתחייבו להמשיך לחשוף את תלמידיהם לתכנים של “שוויון, זכויות אדם וקבלת האחר”.

מאות מרצים המלמדים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל התנדבו הבוקר (שני) ללמד בבתי הספר התיכוניים – במקום התוכניות החיצוניות שהשר הגזען הנכנס במשרד ראש הממשלה מתכוון לקצץ. בגילוי הדעת שפורסמו נאמר “כאזרחים חופשיים במדינה דמוקרטית אנו מבקשים להציע את הידע והיכולות שלנו לשירות הציבור בתחומים שבהם אנו מתמצאים. אנחנו מציעים לבתי הספר מכל המגזרים את שירותינו כמרצות ומרצים בהתנדבות בתוכניות חיצוניות שאותן זכאים ונוהגים בתי הספר להוסיף על תוכניות הלימודים מטעם משרד החינוך”.

“בעת שנשמעים קולות של איום לגזור את התוכניות החיצוניות בהתאם לאידאולוגיה מצמצמת אופקים אנו מבקשות ומבקשים לתרום לשמירה על רוחב היריעה של החומרים המונגשים לתלמידי ותלמידות בתי הספר. לשם כך באנו להקים מסגרת (תקוותנו שתהיה זמנית מאוד) שבה יירשמו מורים מן ההשכלה הגבוהה להתנדב לחלוק את ידיעותיהם בבתי ספר המעוניינים בכך במסגרת תוכניות העשרה. מגמתנו לספק שירות זה תוך שמירה על רמה גבוהה של הוראה ומאמץ לשלב דרכי הוראה חדישות כדי להבטיח את התעניינות קהל היעד”, הוסיפו המרצים בהודעה שפורסמו הבוקר.

עוד הם הדגישו “איננו רוצים לפגוע בפרנסת מספקי השירותים הללו בימים כתיקונם ועל כן אנו רואים בשירות זה זריקת דחף לשעה. שירותינו נועדו להנחיל ידע במיוחד בתחומי מדעי הרוח, האדם והחברה ולא להתערב בהוראת תוכניות הלימודים הקיימות שהושתתו על שנים של פיתוח חינוכי עשיר בידע ובניסיון”. כאמור, את ההודעה חתמו אנשי סגל ההוראה של האוניברסיטאות תל-אביב, בן-גוריון, חיפה, העברית, הפתוחה  והמכללות ספיר, בית ברל, רופין, הקיבוצים וסמי שמעון.

גם בוועדת המעקב לעיניי חינוך בחברה הערבית והוועד הארצי לרשויות המקומיות הערביות הביעו אמש מורת רוח ממינויו של מעוז. בהודעה משותפת נאמר כי “ח”כ אבי מעוז, ראש מפלגת נעם, בא לקדם אג’נדה גזענית ואתנו-לאומית יהודית שתפגע במערכת החינוך בכלל ובמערת החינוך הערבית בפרט”. עוד הם תקפו “את העמקת ההפרטה והגישה הניאו-ליברלית שהביאה לכך שחלק גדול מהחינוך מועבר על-ידי גורמים חיצוניים”.

מנכ”ל איגי, עופר נוימן, אף הוא תקף את הליכוד בעקבות חתימה על הסכם הקואליציוני עם השר המיועד מעוז. נוימן אמר במהלך ראיון בגל”צ כי אין לו שום ספק “שהתגובה המאוד קשה של השטח להתבטאויות של חברי הכנסת החדשים, תהיה התרת דם והתייחסות פוגענית לחברי וחברות הקהילה הגאה”. עוד אמר נוימן כי “אף פעם לא היה בממשלה אדם עם דעות כאלה קיצוניות. הליכוד לא ‘עשה טעות’, הוא חתם על הסכם עם אדם ששונא להט”בים. זה מטורף. זה מספיק כדי לגרום לעלייה במקרי האלימות”.

עוד בנושא