restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נגני התזמורת האנדלוסית שהתארגנו יקבלו תקציב ממשרד התרבות

28 בפברואר 2010

ניצחון לעובדי ונגני התזמורת האנדלוסית. לאחר התארגנות העובדים בהסתדרות ומאבק של שנתיים, הודיע להסתדרות מינהל התרבות במשרד התרבות, בראשות צח גרניט, כי יעביר כ-1.5 מיליון שקל לתמיכה לשנת 2009 לעמותת אהבת קדומים המתפעלת את התזמורת האנדלוסית החדשה. עוד החליטה ועדת התמיכות של משרד התרבות לדחות את בקשת החברה העירונית למתנ”סים באשדוד לתמיכות. ההליך המשפטי לווה על ידי היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו”ד שי תקן ועו”ד אמיר בשה מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

כלפני כשנתיים התארגנו העובדים בתזמורת האנדלוסית, בסיוע של חבר הנהגת ההסתדרות לשעבר מטעם סיעת חד”ש, אפרים דוידי, והקימו ועד עובדים. זאת בעקבות תנאי העסקה הקשים, שכן חלק מהנגנים קיבלו שכר רעב העומד על כ- 1250 ₪ לחודש וללא כל תנאים סוציאליים. ההנהלה מצידה החליטה לא להכיר בוועד העובדים עד כדי פיטורי כלל העובדים והנגנים וסגירת התזמורת. העובדים והנגנים פוטרו ללא כל הודעה מוקדמת, ללא תשלום שכר או פיצויים. ראש העיר, יחיאל לסרי אף סגר את התזמורת ואף פעל לפירוק התזמורת.

בעקבות סגירת התזמורת העובדים והנגנים לא נרתעו והמשיכו להיאבק על זכותם לפעול במסגרת הסכם קיבוצי. העובדים מצאו עמותה חדשה אהבת קדומים שהסכימה להעסיקם תחת הסכם קיבוצי. במקביל הגישה אהבת קדומים בקשה למשרד התרבות לתמיכה. לכל אורך התקופה העובדים והנגנים לא קיבלו משכורות.

יו”ר ועדי עובדי ונגני התזמורת, תום כהן אומר היום: “אני מודה ליו”ר ההסתדרות, עופר עיני על התמיכה והגיבוי שנתן לאורך כל הדרך. לאחר שנתיים של מאבק בהם הנגנים היו ללא פת לחם, נוכל להמשיך ליצור ולנגן תוך קיום בכבוד ופרנסה ראויה. בעזרת התמיכה הבלתי מתפשרת של ההסתדרות, הנחישות של העובדים והנגנים ובעיקר אמונה בצדקת מאבקנו, הוכחנו היום שאנו התזמורת האמיתית של המוזיקה האנדלוסית. למרות שפוטרנו, לא שילמו לנו משכורות, פירקו את התזמורת שלנו, המשכנו ונאבקנו עד לניצחון”. יו”ר איגוד האומנים בהסתדרות, דוד גלנוס, הוסיף: “אני מברך על המוגמר. לאחר מאבק עובדים ארוך מאוד ובלתי מתפשר בהם הנגנים הגיעו כמעט לרעב, היום הוכחנו דבר אחד- עובדי ונגני התזמורת זכו במאבק על תנאי עבודה הוגנים! אנו נמשיך לדאוג לכלל האומנים והתזמורות במדינה”.