restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נשיא אוניברסיטת תל-אביב: לא נציית לחוק הפשיסטי שיאסור הנפת דגלי פלסטין

25 במאי 2023

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ’ אריאל פורת, כתב היום (חמישי) במסר שנשלח למרצים כי לא יאכוף את החוק להרחקה לצמיתות של סטודנטים המניפים דגל פלסטיני. ההצעת החוק תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב. “הרשות הפלסטינית אינה מדינת אויב ואינה ארגון טרור”, כתב לחברי הסגל, “איסור הנפת דגל הרשות יהיה לא חוקתי, ואוניברסיטת תל אביב לא תראה את עצמה מחויבת לפעול על פיו”. בהמשך, הוא קרא לשרי הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה “למנוע את הפיכתה של הצעת חוק פשיסטית זו לחוק”.

לפי הצעת החוק שהוגשה על ידי ח”כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), סטודנט שיביע תמיכה בארגון טרור או יניף דגל פלסטין או דגל מדינת אויב יושעה לתקופה שלא תפחת מ-30 ימים, ותא סטודנטים שעובר על חוק זה יפורק. עבירה חוזרת תגרור הרחקה מהלימודים לצמיתות ושלילת זכאות לתואר לתקופה בת חמש שנים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי “מוסדות אקדמיים הפכו בשנה האחרונה לבמת הסתה מרכזית במדינת ישראל. באוניברסיטאות תל אביב, בן גוריון והעברית קיימו סטודנטים הפגנות מפורשות בעד אינתיפאדה, ובמקרים מסוימים אף קראו במפורש קריאות בעד מחבלים מארגוני טרור… בנוסף, הפך יום העצמאות בישראל ליום הנפת דגלי ארגון הטרור אש”ף במוסדות אקדמיים הממומנים בידי מדינת ישראל, שזהו יום עצמאותה הריבוני… הדעת לא נותנת שסטודנטים ייאלצו ללמוד לצד מי שהביעו תמיכה מפורשת בפיגועי טרור, מול שתיקה מוחלטת של הנהלת המוסדות”.

יצוין שעל פי הצעת החוק האוניברסיטאות מחויבות לאכוף חוק זה בקמפוסים. “אם נעשה זאת, ניצור בקמפוס מקרתיזם ממש: סטודנטים יעקבו איש אחר רעהו, ויצלמו ויתעדו התבטאויות שונות, זאת כדי לבחון שמא מילה כזו או אחרת שנאמרת על ידי סטודנט, מצדיקה את הרחקתו מן הלימודים. לבד מן הפגיעה בחופש האקדמי והמנהלי של המוסדות האקדמיים המעוגן בחוק –  חוק כזה יהפוך את הקמפוסים למשהו אחר משהכרנו עד כה. לא עוד דיון פתוח, לא עוד פלורליזם של דעות, לא עוד סבלנות איש כלפי רעהו. את אלו יחליפו חשדנות, איבה ופחד. לא נשלים עם כך”, הוסיף פרופ’ פורת.

גם ועד ראשי האוניברסיטאות (ור”ה) פרסם הודעה נגד הצעת החוק “המבקשת להפוך את המוסדות להשכלה גבוהה לזרועות של משטרת ישראל והשב”כ, לחייב אותם לעקוב אחרי מאות אלפי הסטודנטים הנמצאים בתחומם, ולחייב את המוסדות להטיל עונשים על פעולות שכיום חוסות ברובן תחת הגנת חופש הביטוי – זאת גם לפי פסיקות של בתי המשפט, גם לפי הנחיות היועמ”ש וגם לפי הוראות משטרת ישראל”

לפי ור”ה “מדובר בפוליטיזציה והתערבות עמוקה ובלתי סבירה בפעילות הקמפוסים, ניסיון להשתמש באקדמיה לאכיפה פלילית, הפיכת הנהלות המוסדות לשוטרים, שופטים ואף תליינים – וזאת בעבירות שאין בינן לבין האקדמיה דבר וחצי דבר.” עוד הדגישו “מעולם לא נסגר תא פוליטי בקמפוס, ביוזמת או בהחלטת הנהלת מוסד, זהו מהלך דרקוני ומסוכן ביותר”.

לפי חוות דעתו של עו”ד עמרי גולן, מהלשכה המשפטית של המועצה להשכלה גבוהה “הצעת החוק מעלה קושי משפטי משמעותי בהיבטים שונים ובהם היבטי שוויון, חופש ביטוי עקרונות דיני העונשין, דיני השכלה גבוהה ועוד”. לדבריו “הצעת החוק, מבקשת לתקן את חוק זכויות הסטודנט, כך שהחוק יכלול איסורים שעבירה עליהם תביא לסנקציות על הסטודנט אך חוק זכויות הסטודנט הינו חוק סוציאלי במהותו אשר מטרתו להבטיח את הגישה להשכלה הגבוהה, את זכויות הסטודנט ואת הזכות לשוויון הזדמנויות בהשכלה הגבוהה והוא אינו האכסניה הנכונה למאבק בטרור. כמו כן, אנו סבורים כי לא קיים קשר ענייני בין הזכות להשכלה גבוהה והמטרה העומדת בבסיס חוק זכויות הסטודנט, לבין תכליתו של התיקון המוצע”.

עוד סבור עו”ד גולן ש”ההצעה מבקשת להפוך את המוסדות להשכלה גבוהה, כמו גם את שר החינוך, הממונה על ביצוע החוק, לזרוע ביצועית של משטרת ישראל והשב”כ ולחייב אותם לעקוב אחר מאות אלפי סטודנטים הנמצאים בתחומם, וכן להטיל עונשים על פעולות שונות שאינן קשורות כלל ללימודים אקדמיים. לטעמנו אין להטיל על המוסדות להשכלה גבוהה ועל השר, את תפקידי רשויות האכיפה בישראל שכן אין ביכולתם ליישם פעולות אכיפה במישור הפלילי”.

 

עוד בנושא:

אירועים לציון יום הנכבה נערכים השבוע באוניברסיטאות; טקס משותף של לוחמים לשלום