restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ דב חנין על עצומת האמנים: “יש בישראל כוחות גדולים המתנגדים לכיבוש”

29 באוגוסט 2010

ח”כ ד”ר דב חנין (חד”ש) פרסם הודעת תמיכה באומנים המסרבים להופיע באריאל: “עצומת האמנים מצילה את הכבוד של האומנות הישראלית. יש בישראל כוחות גדולים המתנגדים לכיבוש והמעוניינים באמת בשלום של שתי מדינות לשני העמים. הגיע הזמן להבין – ההתנחלויות הם לא רק הפרה של אמנת ז’נבה הרביעית והמשפט הבינלאומי – הן גם מחסום לשלום ישראלי-פלסטיני ולהקמתה של מדינה פלסטינית בצידה של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום ראשון, ה-29 באוגוסט, בפתח ישיבת הממשלה להחלטת שחקנים שלא להציג על התיאטרון החדש שנבנה בהתנחלות אריאל, ואמר כי “ישראל נמצאת תחת מתקפת דה-לגיטימציה בינלאומית, ולפיכך הממשלה לא צריכה לממן גורמים המנסים לקדם חרם מבפנים”. שרת התרבות, לימוד לבנת, הגדילה לעשות ואף איימה בהפסקת המימון למוסדות תרבות שלא ייקחו חלק במפעל ההתנחלות הממשלתי.

אל המקהלה הימנית הצטרף, וללא הפתעות, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי שמתח היום ביקורת על המכתב עליו חתומים עשרות שחקנים ואנשי תיאטרון, המסרבים להופיע בהתנחלויות. לדברי חולדאי, המשמש כיו”ר מועצת נאמנות תיאטרון ה”קאמרי”, “לא ייתכן שמי שהכריע להיות חלק מהמערכת הציבורית ואשר משמש כעובד מעובדיה, לא יכבד את החלטות ההנהלה”. חולדאי, גם לאומן וגם מעסיק קשוח.

בניגוד לקולות הימין, גוברת התמיכה בקבוצת האמנים שחתמה על מכתב בה הם מודיעים כי לא יסכימו להופיע בהתנחלות אריאל. לדברי “שלום עכשיו” זהו צעד אמיץ ומשמעותי במאבק בהתנחלויות ובהעלאת הנושא לשיח הציבורי. גם מזכיר חד”ש, איימן עודה, פרסם הודעת תמיכה בשחקנים וקרא להרחיב את מעגל המחאה נגד ההתנחלות, נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצידה של ישראל.

כ-300 פעילי שמאל הפגינו ביום שני, ה-30 באוגוסט, ליד התיאטרון הלאומי הבימה, בשדות רוטשילד במרכז תל-אביב, תחת הסיסמאות “הגיע הזמן להפסיק את ההצגה! במקום בו יש כיבוש – אין תרבות!”, דוברת תנועת שלום עכשיו, שארגנה את ההפגנה, מסרה: “באנו לתמוך באמנים האמיצים שאומרים בקול רם את מה שכולנו חושבים. בואו לדרוש ממנהלי התיאטראות שלא להופיע בהתנחלויות ולא לדרוש זאת מאחרים”. בהפגנה השתתפו ח”כ חנין, ח”כ ניצן הורוביץ וח”כ חיים אורון (מרצ).