restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ספר חדש של אדם רז על המלחמה שאין-לה-סוף: הדרך לשבעה באוקטובר

21 באפריל 2024

בהוצאת פרדס עומד להתפרסם ספרו של ההיסטוריון אדם רז: “הדרך לשבעה באוקטובר: בנימין נתניהו, הנצחת הסכסוך והידרדרותה המוסרית של ישראל”. הספר מציג את מערכת היחסים בין ארגון חמאס לבין נתניהו, מתקופת כניסתו למשרד ראש הממשלה ב־1996 ועד לימי המלחמה בעזה.

הנצחת הסכסוך

החלק הראשון בספר מתאר את זהות האינטרסים בין חמאס לנתניהו בכל הקשור בהתנגדותם המשותפת לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני באמצעות הסכם שלום וחלוקת הארץ. רז סבור שניתוח מדיניות החוץ והביטחון של נתניהו מלמד, כי קו הנצחת הסכסוך שהוביל בעשורים האחרונים עולה בקנה אחד עם תפיסתו לגבי אופיין הרצוי של החברה והפוליטיקה הישראליות, ועם רצונו להובילן בכיוונים סמכותניים ואנטי־דמוקרטיים. אותה “קונספציה של הכלת חמאס”, שמרבים לדבר בגנותה בחודשים האחרונים, היא הצד השני של המדיניות שאפשרה לאיראן להגיע עד מדינת סף גרעינית. “הדרך לשבעה באוקטובר” מזכיר פרשות ואירועים שונים מההיסטוריה של השנים האחרונות, ומראה כיצד מנצל נתניהו את מדיניות המלחמה לשימור שלטונו.

מדינה מצורעת

חלקו השני של החיבור, “המדינה המצורעת”, דן בשבועות הראשונים של המלחמה ברצועה בכלל, ובהפצצות האסטרטגיות מן האוויר, שהצבא הוציא לפועל עד לכניסה הקרקעית, בפרט. רז מראה כיצד נתניהו עשה שימוש ברגשות הנקם שהציפו את הישראלים לאחר קציר הדמים ביישובי הנגב המערבי והסביבה כדי לקדם מדיניות החותרת, הלכה למעשה, לשמר את הסכסוך האזורי ואת האינטרסים שחמאס מייצג. האופן שבו נתניהו מנהל את המלחמה מלמד, שהוא פועל ביודעין כדי להנציח את מעגל הדמים. בדרכו זו  הופך נתניהו את ישראל למדינה מצורעת הן במשפחת העמים והן מבחינת אופייה של החברה הישראלית. אירוע השקה של ספרו של אדם רז יתקיים ביום חמישי, 9 במאי, בשעה 19:30, בהשתתפות המחבר ואורחים, באולם הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תל-אביב.