restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סרטון של הצבא האמריקאי: כך הורגים אזרחים בעיראק

6 באפריל 2010

סרטון סודי של הצבא האמריקאי בעיראק, המתעד תקרית בעיראק שבה נהרגו 12 בני אדם, פורסם באתר האינטרנט Wikileaks.org, שתומך בהדלפות על מנת להיאבק בשחיתות ממשלתית ועסקית.

הסרטון מתעד תקרית שאירעה ב-12 ביולי 2007 במחוז ניו-בגדד במזרח בירת עיראק, במהלכה מסוקי קרב אמריקנים פתחו אש לעבר אזרחים, חלקם לא חמושים, שהלכו ברחוב. בין הקורבנות נמנים צלם של סוכנות הידיעות “רויטרס” והנהג שלו שנחשדו כחמושים בשל הציוד שנשאו. מהירי נפצעו גם שני ילדים.

במסיבת עיתונאים שכינסו בוושינגטון, סיפרו אנשי Wikileaks כי רכשו עותק מוצפן של הסרטון והצליחו לפרוץ את הקוד. גורם רשמי בצבא האמריקני אישר בעילום שם כי מדובר בצילומים אותנטיים.

מסוקי הקרב הוזעקו לניו-בגדד על מנת לסייע לחיילים על הקרקע שהותקפו באמצעות נשק קל ו-RPG. הטייסים שהגיעו למקום פתחו באש לאחר שהבחינו בקבוצת גברים פונה לזירת העימות כשעל כתפיהם תלויים מה שנראו כרובי קלצ’ניקוב ולפחות טיל RPG אחד. תחקיר צבאי שנערך לאחר מכן העלה שמה שנראה כטיל RPG היה למעשה עדשת מצלמה לטווח ארוך של צלם “רויטרס”, ואילו מה שנראה כמו רובה היה למעשה המצלמה. בשלב מסויים בסרטון נשמע אחד החיילים האמריקנים אומר “או, כן. תסתכל על הממזרים המתים האלה. נחמד”. בהמשך האירוע, המסוקים תקפו כלי רכב שהגיע למקום על מנת לסייע לפצועים. כשכוחות קרקעיים הגיעו למקום, ילד חולץ מהרכב וחיילים אמריקנים אמרו שיש לשלוח אותו לבית חולים עיראקי. אז נשמע במסוק קול שאומר: “ובכן, זאת אשמתם שהם מביאים את הילדים לקרב”.

לצפייה בסרטון