restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עדכונים על המחאות במצרים, תוניסיה ואלג'יריה

9 בפברואר 2011

מצרים

על אף ההבטחה כי המשטר לא ירדוף את מתנגדי השלטון, סגן נשיא מצרים, עומר סולימאן, מנסה לשים קץ להפגנות המחאה ההמוניות בכיכר א-תחריר בבירה. מיליונים השתתפו ביום שלישי, ה-8 בפברואר, במחאות בקהיר ובערים נוספות. “המדינה לא תוכל לשאת עוד זמן רב את ההפגנות”, הזהיר הלילה סגנו של הנשיא חוסני מובארק וראש שירותי הביטחון בשיחה עם עיתונאים בכירים במצרים והדגיש: “מובארק לא יעזוב מיד יש להפסיק את הנוכחות המתמדת של מפגינים בכיכר א-תחריר, וכן של רשתות תקשורת המעליבות את מצרים ומקטינות אותה גורמות לאזרחים להסס להמשיך בשגרת חייהם”.

המחאות הגיעו גם לפרלמנט המצרי, כשמאות מפגינים חסמו את הכניסות לבניין כדי למנוע את כינוסו. על פי “אל ג’זירה”, שלושה בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו במהלך עימותים שפרצו ביומיים האחרונים בין מפגינים נגד משטרו של מובאק לבין כוחות משטרה באזור אל-וואדי אל-ג’דיד, בדרום המדינה. לפי הדיווחים, המפגינים הזועמים הציתו שבעה בנייני ממשל, בהם שתי תחנות משטרה.

עוד מדווח כי ההתקוממות העממית הופכת למרד עובדים. שורה ארוכה של שביתות והפגנות נרשמו אתמול ברחבי מצרים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. לשובתים, למפגינים ולמוחים דרישות פוליטיות וכלכליות. בלוקסור הפגינו אתמול עובדי ענף התיירות המושבתים מאונס ודרשו תמיכה של משרד העבודה. בין המפגינים: מובטלים רבים.

גם בעיר סואץ הפגינו כ-2,000 מובטלים בדרישה למקומות עבודה, עובדי טקסטיל הצטרפו למחאה. במחאלה, בירת תעשיית הטקסטיל המצרית, הפגינו 1500 עובדים במפעל אבו אל-סובאע, חסמו כבישים וקראו להמשך השביתה הנמשכת זה היום השלישי. 2,000 עובדים במפעל התרופות “סיגמא” בעיר קסנה אף הם פתחו בשביתה בדרישה לתשלום הפרשי שכר. באסואן, יותר מ-5,000 צעירים, רובם מובטלים, הפגינו מול משרדי המושל המקומי. הם דרשו את התפטרות המושל וכל צוותו. עוד נערכו אסיפות והפגנות עובדים בערים קטנות ובעיירות רבות.

בקהיר הפגינו עובדי הטלוויזיה בדרישה לתוספות שכר והסכם קיבוצי, ודרשו את התפטרותו המיידית של מובארק. במנייה אלפים הפגינו נגד מבארק וכוחות משטרה בבגדים אזרחיים תקפו ההפגנות. 72 מפגינים נפצעו. בקהיר הפגינו משרד הבריאות למען תוספות שכר ובדרישה לפטר את צמרת המשרד. בשתי הפגנות מחו עיתונאים ועובדי דפוס מול מערכות עיתונים בבעלות ממלכתית, דרשו לפטר את מנהלים ועורכים, מנאמני המשטר.

תוניסיה
התסיסה החברתית בתוניסיה אינה פוסקת ובימים האחרונים נרשמו הפגנות גדולות בערי השדה ואף בתוניס הבירה. מאות מפגינים השתלטו ביום שני האחרון על משרד הרווחה. המפגינים, רובם מובטלים, דרשו קצבאות. הצבא סייע לעובדי המשרד להימלט דרך אחת מדלתות הבניין האחוריות, אך לא התערב כדי להרחיק את המפגינים מהמקום ולמנוע את השתלטותם על הבניין.

מאות הפגינו בעיר מונסטיר, עיר הולדתו של מנהיג עצמאות תוניסיה חביב בורגיבה, ודרשו את סילוקם של כל צמרת הממשל במחוז. בין המפגינים: חברי איגוד המשפטנים, פעילים באיגודים המקצועיים, אנשי שמאל וראשי הסניף המקומי של הליגה התוניסאית למען זכויות אדם. על פי מניין ההורגים שפרסמה אתמול ממשלת המעבר בתוניס, מאז תחילת ההתקוממות העממית נהרגו 234 אזרחים, ביניהם שמונה שוטרים ו-74 אסירים. עוד נפצעו קשה 510 אזרחים נוספים.

אלג’יריה
מושל העיר אלג’יר פרסם צו מיוחד האוסר על קיום תהלוכות ומצעדים בעיר, באמצעות שימוש במצב חירום הקיים מלפני 19 שנה במדינה. זאת חרף ההודעה בסוף השבוע שעבר של נשיא אלג’יריה עבד אל-עזיז בותפליקה על “ביטול קרוב” של תקנות שעת החירום. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה בסוף השבוע כי בותפליקה הורה לממשלה לנסח “באופן מידי” חוק חדש שיאפשר להפגין. בנוסף הורה בותפליקה לטלוויזיה הממלכתית “לסקר את פעילותן של כל המפלגות במדינה”.

חרף האיסור, פעילי שמאל ואנשי האיגודים המקצועיים העצמאיים קוראים לקיים יום מחאה כלל ארצי בשבת הקרובה, ה-12 בפברואר, והודיעו שאין בכוונתם לבטל את המחאה. יצוין שהתנועה האסלאמית הגדולה, חזית ההצלה האסלאמית, ופדרציית האיגודים המצדדת בשלטון, אינן מתכוונות לקחת חלק במחאה.

איגודים מקצועיים עצמאיים החלו בצעדי מחאה כבר בשבוע שעבר. שביתות פרצו בבתי החולים ובמערכת החינוך. איגוד המורים קרא לחבריו לקיים הפגנה מול משרד החינוך שבאלג’יר ביום שני ה-14 בפברואר ולהשתתף במחאה הכללית בשבת. עוד קראו ארגוני המובטלים להצטרף למחאה בשבת. כמו כן, בסוף השבוע מסרו ארגונים לזכויות האדם ואגודות הסטודנטים באוניברסיטאות רבות שיצטרפו במחאה שנועדה “למגר את השלטון המושחת”.