restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עד כה נהרגו 133 בני אדם: גל ההפגנות והמחאות נגד המשטר האיראני אינו דועך

3 באוקטובר 2022

גל ההפגנות נגד המשטר באיראן אינו דועך זה השבוע השלישי. זאת, למרות מספר ההרוגים שעולה מדי יום ולמרות שימוש גובר של כוחות הביטחון באמצעים לפיזור הפגנות כמו גז מדמיע, אלות ובאש חיה. לפי ארגון זכויות האדם האיראני שמושבו בנורבגיה, עד כה נהרגו 133 בני אדם ברחבי איראן ובהם יותר מ-40 בני אדם שמתו בעימותים בשבוע שעבר בזאהידאן, בירת מחוז סיסתאן ובלוצ’סתאן.

גם אתמול (ראשון) נערכו הפגנות בערים ברחבי איראן, בהן טהראן, קרמנשה, שיראז ומשהד, ובסרטונים שהופצו ברשתות נשמעו המפגינים קוראים “עצמאות, חופש, מוות לחאמנאי”. מנהיגה העליון של איראן עלי חאמנאי הגיב הבוקר לראשונה על ההפגנות בעקבות מותה של הצעירה מחסה אמיני, שנהרגה שלושה ימים בלבד לאחר שנעצרה בטענה שלא עטתה חיג’אב כראוי. “שבר את ליבי עמוקות”, אמר. עוד טען כי ההפגנות “תוכננו על ידי ארצות הברית והמשטר הציוני”.

אתמול הזהיר יו”ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבאף, כי המחאה עלולה לערער את יציבות איראן, וקרא לכוחות הביטחון לנקוט יד קשה נגד מי ש”מסכנים את הסדר הציבורי”. קליבאף אמר לחברי הפרלמנט כי הפגנות קודמות שנראו באיראן, של עובדים, מורים וגמלאים, נועדו להוביל לרפורמות ואילו מטרת המחאה הנוכחית היא להפיל את השלטון. “כאוס ברחובות יסכן את הכלכלה ויגביר את הלחץ והסנקציות על ידי האויב”, אמר קליבאף, שהתייחס לסנקציות האמריקניות. הוא הבטיח “לתקן את השיטות של משטרת המוסר” כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

בתקשורת הממלכתית דווח אמש כי כוחות הביטחון התעמתו עם סטודנטים באוניברסיטת שריף בטהרן, האוניברסיטה המובילה ללימודי מדעים וטכנולוגיה באיראן. באחד מהסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים כוחות הביטחון יורים גז מדמיע כדי להרחיק את הסטודנטים מהקמפוס וקולות ירי נשמעים מרחוק. באחד הסרטונים, שפורסם לראות שוטרים יורים גז מדמיע כדי להרחיק את הסטודנטים מהקמפוס כשברקע נשמעות יריות. בסרטון אחר ניתן לראות את אנשי כוחות הביטחון רודפים אחרי עשרות סטודנטים הלכודים בחנייה התת-קרקעית של האוניברסיטה. בחשבון הטוויטר נכתב כי עשרות סטודנטים נעצרו. העימותים באוניברסיטת שריף הם חלק מגל הפגנות שפוקד את המוסדות להשכלה גבוהה איראן בשבועיים האחרונים.

עוד בנושא