restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עובדי ממגורות דגון בנמל חיפה הפגינו בדרישה להסכם קיבוצי ותוספות שכר

2 באוגוסט 2022

עובדי ממגורות דגון שבנמל חיפה, אתר אחסון החיטה והדגנים הגדול  בישראל, הפגינו אחה”צ (שלישי) בכיכר פלומר בחיפה בדרישה להסכם קיבוצי חד”ש. העובדים הכריזו במאי על סכסוך עבודה בעקבות פגיעה מתמשכת בתנאי עבודתם ושחיקת שכרם.

לפני כחודשיים וחצי ההסתדרות במרחב חיפה אישרה את סכסוך העבודה בין העובדים לחברה המפעילה של הממגורות – גדות מסופים לכימיקלים, בעקבות דרישתם להסכם קיבוצי מול הבעלים החדשים. העובדים בחברה טענו כי המשא ומתן הופסק על ידי גדות בטענה שחברת נמלי ישראל (חנ”י) תוציא מרכז חדש על הפעלת הממגורות, זאת לאחר שבית המשפט פסק כי גדות לא עמדה בתנאי הסף למרכז.

המתיחות והאיומים בעיצומים החריפו בשבועות האחרונים, בעקבות פסילתה של חברת גדות על ידי בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. חברת גדות נאלצה להתפטר מתפעולה של ממגורת דגון, בשל זכייתה במכרז ההפרטה של נמל חיפה יחד עם הקבוצה ההודית. רשות התחרות לא מאפשרת הפעלה של כמה נמלים במקביל, לרבות מסופי הדלק ופי גלילות. בשל מדיניות ההפרטה של ממשלת ישראל נשארו עשרות עובדי הממגורות כלי בידי המפעילים וחברת נמלי ישראל, שמנהלת את הנכסים ושטחי התפעול בנמל.

יצוין שממגורות דגון הן מסוף הגרעינים בצדו המערבי של נמל חיפה, עם שלוחה בנמל אשדוד. כ-75% מייבוא הגרעינים (כ-3 מיליון טון גרעיני דגנים) מיובאים לישראל מדי שנה דרך הממגורות, בהם גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה, דורה ועוד. הדגנים נפרקים מהאוניות ברציף ייעודי בנמל שליד הממגורות, מועברים במסועים למבנה הממגורות, ושם נמסרים לפי הוראות יבואני הגרעינים למשאיות ולקרונות רכבת שמובילים את הגרעינים לרחבי הארץ.