restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עוד מסמר בארון הקבורה של חופש הביטוי: ועדת האתיקה הרחיקה את ח”כ כסיף מהכנסת ל-45 יום

19 באוקטובר 2023

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה אמש (רביעי) להרחיק את ח”כ עופר כסיף (חד”ש) מהכנסת ל-45 יום ולשלול את שכרו לשבועיים. זאת, בשל התבטאויותיו נגד מלחמה ברצועת עזה. כסיף לא יוכל להשתתף בדיוני המליאה והוועדות וכניסתו למליאה תתאפשר רק לצורך הצבעה.

ההחלטה התקבלה בוועדת האתיקה בשל התבטאויותיו של כסיף בין היתר בתקשורת זרה, נגד מדיניות ממשלת הימין בעת מלחמה. ב-9 באוקטובר אמר כסיף בריאיון לתקשורת אמריקנית כי “ישראל חיפשה באלימות הזו”, הוא גם יצא נגד ההפצצות חיל אוויר ברצועת עזה ואמר כי “על כל אוהבי השלום לאחד כוחות ולהגיד לישראל לסיים את הכיבוש כעת”.

בראיון נוסף, לפני שלושה ימים, קשר כסיף בין מדיניות הממשלה המנחה את הלחימה לבין תוכנית שפרסם השר בצלאל סמוטריץ’ ב-2017, וכינה אותה כ”פתרון הסופי” של בעיית הפלסטינים.

ח”כ כסיף כינה את החלטת הוועדה בה לנציגי ממשלת הימין הקיצוני “עוד מסמר בארון הקבורה של חופש הביטוי הפוליטי”. “בכל אחד מראיונותיי הדגשתי את הגינוי המלא וסלידתי העמוקה ממעשי הטבח הנפשעים של חמאס. אמירותיי הפוליטיות נגד הכיבוש והמלחמה אינן אמירות נגד ישראל, שכן שלום וצדק משרתות גם אותה ואת תושביה”, הדגיש.

לדבריו “כולנו נפגעים קשות מהמשך שפיכות הדמים וצמצום המרחב הדמוקרטי. הממשלה אכן מבצעת טבח ורצתה שתהיה מלחמה ואלימות. אלה אמירות פוליטיות חוקיות, לגיטימיות ואתיות”. הענישה שלי היא רדיפה פוליטית. ממשלת הזוועות גורמת לאסון הן לעם בישראל והן לעם הפלסטיני, ועכשיו גם מנהלת מסע ציד נגד כל מי שמשמיע קול ביקורתי. גם בימים קשים אלה לא אשתוק ואמשיך להיאבק למען הציבור והעקרונות שבשמם נבחרתי – שלום, שוויון וצדק לכל” הוסיף.

החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד”ש) גינתה את החלטת הוועדה ומסרה “השעייתו של ח״כ כסיף מדיוני הכנסת, בדומה לרדיפה המתגברת של אנשים המתנגדים למלחמה בחברה הערבית ובכלל, הם סימנים להידרדרות מסוכנת של הסביבה הפוליטית בישראל. הטענה לפיה התנגדות למלחמה ולמתקפות הפושעות של ישראל משולה לתמיכה בפעולות חמאס היא לא רק מופרכת, כי אם זדונית. ח”כ כסיף גינה במילים החריפות ביותר את פעולת חמאס מהרגע הראשון, ואיבד חברים אישיים רבים בדרום”.

“התנגדות למלחמה ולאלימות כלפי אזרחים, והתנגדות לכיבוש, היא הבסיס של רדיפת שלום ושל שאיפה לחיים של שלום וצדק. אנו גאים בח״כ כסיף על עמדתו הבלתי מתפשרת ועל עמידתו לצד קורבנות המלחמה – פלסטינים וישראלים כאחד”, נמסר מחד”ש.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124708