restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

על סכנת התקיפה באיראן וההתפתחויות האזוריות; על המחאה ושביתת העם; על הגזענות הגואה – החלטות הוועד המרכזי של מק”י

23 באוקטובר 2011

החלטות המושב ה-16 של הוועד המרכזי, שנערך ב-20 באוקטובר
מק”י קידמה בברכה את עסקת חילופי השבויים עם חמאס, שאיפשרה לגלעד שליט ול-1,027 אסירים פלסטינים לצאת לחופשי. ביצוע העסקה והתרוממות הרוח שבאה בעקבותיה בקרב שני העמים מבליטה את העובדה, שהלחץ הציבורי, שהביא לנסיגה ממדיניות הסירוב הישראלית, הוא אינטרס משותף לישראלים ולפלסטינים.

מק”י מתריעה, כי ממשלת הימין מנסה לנצל את העסקה לא רק לחיזוק מעמדו הציבורי הרעוע של ראש הממשלה נתניהו, אלא גם למימוש מדיניות הרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית ובירושלים המזרחית, לפגיעה במעמדם של אבו-מאזן ושל אש”ף, ולהשגת תמיכה ציבורית בצעד הרפתקני הרה אסון נגד אירן. פרשנים צבאיים כתבו בגלוי, כי סיומה של פרשת שליט מסיר מכשול נוסף בדרך למטרה העליונה, שנתניהו וברק חותרים אליה – תקיפת מתקני הגרעין באירן (למשל: אמיר אורן, “הארץ”, 14.10).

מק”י מזהירה, כי בין שהצעד נגד אירן יתבצע בידי ישראל או בידי ארה”ב, הוא יהווה מעשה תוקפנות, אשר יגרור את עמי האזור למלחמת טילים הרסנית במיוחד. לכן תפעל מק”י לגיבוש לחץ ציבורי בישראל ובזירה הבינלאומית, כדי למנוע מלחמה תוקפנית הרת אסון נגד אירן.

מק”י שבה וקוראת לממשלה להפסיק את מדיניות הסירוב ולתמוך בקבלתה של פלסטין לאו”ם דבר אשר יתקן עוול היסטורי ויחזק את המו”מ הישראלי-פלסטיני להשגת פתרון צודק לעניין הפלסטיני. חיזוק המעמד הבינלאומי של הרשות הפלסטינית ושל אש”ף יתרום לניהול משא-ומתן מדיני על הבסיס הבינלאומי המוסכם: מדינה פלסטינית בקווי ה-4 ביוני 1967, ובירתה – ירושלים המזרחית; פינוי כל ההתנחלויות; פתרון בעיית הפליטים בהתאם להחלטות האו”ם; ושחרור כל האסירים הפוליטיים הפלסטיניים.

מק”י מזהירה מהעמקת המעורבות הצבאית האימפריאליסטית במדינות האזור, אשר מנסה לנצל לתועלתה את מאבקם הצודק של העמים למען צדק חברתי, דמוקרטיה ועצמאות אמיתית, ונגד ניצול ורודנות, וזאת באמצעות כוחות ברית נאט”ו. הפלת משטרים בעולם הערבי הוא התפקיד של העמים הערביים ולא של כוחות נאט”ו והמשתפ”ים המקומיים שלה. המעורבות האימפריאליסטית במתרחש בלוב ובהתקוממויות העממיות בשאר מדינות האזור אין בה כדי לשחרר את העמים, אלא לשעבד אותם, כפי שקורה בעיראק ובאפגניסטן. האינטרס של העמים תובע את מניעת תוקפנותה של נאט”ו באזור ואת פירוקה.

נתגייס להצלחת שביתת העם הראשונה ב-1 בנובמבר
גל המחאה החברתית, השוטף את העולם ממצרים ועד ארצות-הברית, מאירופה ועד לניו זילנד, מערער את מוסכמות הניאו-ליברליזם ואת שלטון התאגידים. זו התפתחות מעמדית בינלאומית רבת חשיבות, שרבים בישראל פעלו ברוחה בקיץ האחרון.

אולם, הזעם החברתי חסר התקדים נגד התאגידים ולמען מדינה הדואגת לאזרחיה, שהתבטא בהפגנות ההמוניות ובמאהלי המחאה ברחבי הארץ, לא הזיז את ממשלת נתניהו ממדיניות השירות להון. הממשלה ממשיכה בהפרטה (רכבת ישראל, טיפול בניצולי שואה), בגרירת עובדים להסכמים מבישים (הרופאים המתמחים), ובמיליטריזציה של הכלכלה.

הוועד המרכזי קורא לכל ארגוני המפלגה ובנק”י, לשותפים בחד”ש ולכלל הציבור – יהודים וערביים – להתגייס למחאה המתחדשת ב-29 באוקטובר ולשביתת העם הראשונה, שנקבעה ל-1 בנובמבר. תפקיד מיוחד מוטל על מק”י, מוסדותיה וחבריה, בגיוס האוכלוסייה הערבית לשביתה ובהפיכתה ליום מהדהד של מחאה יהודית-ערבית.

השביתה הכללית בתביעה להעביר עובדי קבלן להעסקה ישירה, עליה החליטה ההסתדרות (בהנחה שאכן תתממש ב-1 בנובמבר), תהיה צעד חשוב בבניית אחדות מאבק של הצעירים, הסטודנטים ופעילי המחאה בשכונות, יהודים וערבים, עם ההסתדרות כאיגוד מקצועי.

לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת, קוראת מק”י לפעול, הן ברמה הפרלמנטרית והן ברמה הציבורית, לפתיחתו מחדש של תקציב המדינה לשנת 2012 ולבניית תקציב חדש, המושתת על עקרונות של צדק חברתי אמיתי, שיבוא במקום התקציב הנוכחי, המשרת את הטייקונים. מק”י דוחה את דו”ח טרכטנברג, הממליץ על המשך ההפרטה ועל פיטורים בשירות הציבורי, לרבות את השינויים הקוסמטיים שהוא מציע.

יחד נגד הגזענות המרימה ראש
הצתת המסגד בטובא זנגריה; ההתעקשות של הממשלה על ביצוע דו”ח פראוור, שיסלק 30 אלף ערבים בדואים מכפריהם בנגב; הצעות חוק אנטי-דמוקרטיות שהימין ממשיך לקדם – כל אלה מלמדות על חומרתה של סכנת הגזענות ועל המשך המאמץ לרוקן את המרחב הדמוקרטי מתוכנו.

מק”י תפעל להגברת המאבק היהודי-ערבי נגד כל גילויי הגזענות, להעמדת הפורעים והמציתים לדין, להפסקת הנישול ולהמרת דו”ח פראוור בהסדר שיוסכם עליו עם האוכלוסייה הבדואית, לכיבוד חופש המצפון ולהגנת המרחב הדמוקרטי.
מול האלימות הגואה בקרב הציבור הערבי

מק”י מגנה את תקיפתו של ראש המועצה המקומית הנבחר של כפר ג’ת במשולש. היריות שנורו לעברו מתווספות לגל של אלימות וירי ביישובים הערביים.

מק”י מטילה את האחריות למצב החמור על המשטרה, שאינה פועלת למיגור תופעות האלימות. המשטרה אינה ממלא את תפקידה באיסוף הנשק ה”חוקי” והלא-חוקי וברדיפת ארגוני הפשע המוכרים לה היטב.

מק”י קוראת לאוכלוסייה הערבית על כל גווניה וזרמיה, להקיא מתוכה את העבריינות ואת העבריינים ואת נושאי נשק האלימות המזוהם. אנו קוראים לאיחוד כוחות פנימי ולשיתוף פעולה עם הכוחות הדמוקרטיים היהודיים, כדי לקדם את ענייניו האמיתיים של המיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני בישראל: השוויון, השלום והדמוקרטיה