restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עמותת צלול בקמפיין נגד הזרמת השפכים של מפעל תלמה

10 באוגוסט 2010

עמותת צלול השיקה השבוע קמפיין סביבתי נגד מפעל תלמה, המזרים שפכים לחופי ים חיפה. תחת כותרת הקמפיין “תלמה – הכוח להסריח” חנכה העמותה את “נחל תלמה” – יובל השפכים התעשייתיים הזורם מהצינור היישר אל הים.

מלבד פעילות ציבורית כנגד ההזרמה, צפוי הקמפיין לכלול גם גיוס של הציבור הישראלי באמצעות פעילות הסברתית בשטח, תשדירי רדיו ופרסום במדיה הדיגיטלית. מקורם של שפכי התעשייה באפיק זה הוא בצינור מוצא השפכים של מפעל תלמה, המזרים מזה שנים רבות שפכים תעשייתיים שספיקתם השנתית היא כחמישה מיליון מ”ק. השפכים כוללים, בין היתר, על פי היתר ההזרמה, כעשרה טון שמנים, כשני טון אמוניה, כארבעה טון חנקן וכשני טון זרחן, שמקורם בתהליכי ייצור המיונז, המרקים, הרטבים והמרגרינה של החברה.

חברת יוניליוור ישראל, אשר בבעלותה מפעל תלמה, התחייבה אשתקד לצמצם את הזרמת שפכיה לים באמצעות התקנת מערכת סגורה. לעמותת צלול נודע כי כפי הנראה לא תעמוד החברה ביעד זה ותמשיך להזרים שפכים לים גם לאחר הזמן לו התחייבה. “עיכוב זה בלוחות הזמנים, פירושו המשך הזרמת עשרות טונות של חומרים כימיים ואורגניים לים מדי שנה”, אמרו בעמותה.

עוד ציינו בעמותה: “כידוע, אי עמידה במועד שנקבע להפסקת הזרמת השפכים מהווה הפרת תנאי היתר ההזרמה, שכמוה כעבירה על החוק למניעת זיהום ים ממקורות יבשתיים, התשמ”ח-1988”. יצוין כי כנגד החברה מתנהל כיום הליך פלילי, בשל זיהום ים שהתרחש לפני כשנה וחצי.

עוד על הקמפיין של “צלול”