restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עצומה: איום על זכות השביתה הוא איום על המרחב הדמוקרטי

6 באפריל 2011

מאות חתמו בימים האחרונים על עצומה מקוונת שכותרתה: “איום על זכות השביתה הוא איום על הדמוקרטיה”, בעקבות דבריו של הממונה על השכר, אילן לוין, כי יש להגביל את זכות השביתה בישראל. בעצומה נכתב כי לוין חרג מהראוי לפקיד ומשרת ציבור בהתבטאותו בנושא, וכי נדרשת הבהרת הממשלה בעניין: “זכות השביתה היא זכות מוגנת כחלק מחופש ההתאגדות וככלי מרכזי להגנה על זכויות עובדים ומעמדם בכל המדינות הדמוקרטיות ברחבי הגלובוס. התפיסה שהתאגדות ושביתה הם דרכם של העובדים להחזיר איזון ליחסי הכוחות הלא שווים בינם לבין מעסיקיהם היא ממושכלות היסוד של משפט העבודה בישראל ובעולם.

“בישראל מוגבלת זכות השביתה בעקרונות מאזנים רבים הרבה מעבר למקובל, כך נדרשת הודעה על סכסוך עבודה ושביתה שבועיים מראש, דרוש ברוב המקרים מעמד של ארגון יציג – מעמד אשר התנאים לו בדין הישראלי הם מחמירים בהשוואה בינלאומית. זכות השביתה מוגבלת בישראל, שלא כמו ברוב העולם הדמוקרטי, לנושאים כלכליים ביחסי העבודה בלבד, ושביתה בשירותים הציבוריים מוגבלת עוד יותר. אדגיש כי רבות ממגבלות אלו הוחמרו בפסיקות בית הדין הארצי לעבודה בשנה האחרונה”.

“הכרסום בדמוקרטיה בישראל עומד בנקודה מסוכנת. כפי שהשכילו הכנסת והממשלה לוותר על רעיונות עוועים כמו וועדות חקירה פוליטיות, על שרים וחברי כנסת להבין את הפגיעה בזכויות ההתאגדות והשביתה באותו הקשר, ועל הנאמנים לערכי הדמוקרטיה במערכת הפוליטית ומחוצה לה לפעול גם כאן, באותה עוצמה ונחישות, בכדי לבלום מגמה מסוכנת זו”.

לחתימה על העצומה