restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עצומה מקוונת: בירושלים דורשים להפסיק פיטורי עובדים והפרטת שירותים עירוניים

22 ביולי 2021

פעילי חד”ש בירושלים החלו להחתים על עצומה מקוונת נגד פיטורי עובדים והפרטת שירותים בעירייה. בעצומה נאמר שבניגוד להבטחת הבחירות שראש העיר משה ליאון לפיה עובדי העירייה יועסקו ישירות על ידי העירייה, בשנתיים האחרונות הופרט מערך הטיאוט ברחובות וכעת מופרט אגף שיפור פני העיר, כשמחלקת הגינון, הלוגיסטיקה והאחזקה מופרטות לחלוטין למיקור חוץ. משמעות הדבר שעובדים שאינם מעוניינים לפרוש מעבודתם, בין 130 ל-150, קיבלו מכתבי פיטורין ועתידים בעת מגפה לאבד את מטה לחמם.

לדברי הפעילים זו פגיעה משמעותית בזכויות העובדים, במקצוע אשר כולל עבודה בגובה ועם כלים מסוכנים ודורש את מירב הפיקוח וההגנה. כפי שראינו בחודשים האחרונים, עובדי הטיאוט אשר הופרטו לעבודה קבלנית הותקפו מספר פעמים באלימות רבה ברחוב בתקיפות גזעניות. משום שלא הייתה להם ההגנה הבסיסית והדמוקרטית של וועד, דבר לא השתנה ולא ניתן להם מענה או הגנה.

בעצומה נאמר “כתושבים אנו רואים כעת את המצב בו האינטרס של הציבור יועבר לקבלנים, משמעות הדבר היא שהאחזקה של המדרכות תצטרך להיות באיכות נמוכה ביותר, שכן האינטרס לרווח הוא שיהיה כמה שיותר צורך בתיקונים. צל במרחב הציבורי? שידוע שמקל על התושבים, מעודד הליכתיות ומוריד את הטמפרטורה משמעותית. הקבלן לא רואה את האינטרס הציבורי לנגד עיניו, אלא רק את הרצון לכרות ולגזום שלא לצורך כמה שיותר עצים בשביל לגזור עוד קופון”.

ועוד: “ההפרטה למעשה מעבירה כ-20% מהכסף הציבורי שהיה יכול להגיע לעובדים ולחזק אותם לכיסי הקבלנים המרוויחים מכל גולגולת של עובד. אנו דורשים עירייה דמוקרטית שרואה את העובד והתושב, שמבקשת לתת כח לעובד להתארגן ולהתקדם בחייו וכח דמוקרטי לתושב לשפר את המרחב שלו מתוך ראייה רחבה הרואה את טובת הציבור ככלל. אנחנו לא מוכנים לממן את רווחי הקבלנים, אנו דורשים מערכת ציבורית יציבה ויעילה לטובת העובדים והתושבים”.

על העצומה:

https://www.facebook.com/Hadash.Jlm

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/104882