restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עצרות מחאה בחיפה בנצרת ובאוניברסיטאות בעקבות הרג העיתונאית הפלסטינית

12 במאי 2022

עצרות מחאה ביוזמת חד”ש ומק”י בעקבות הרג העיתונאית הפלסטינית מ”אל-ג’זירה”, שירין אבו עאקלה, נערכו אמש (רביעי) והיום בחיפה, נצרת, עראבה, עכו, טייבה ובאוניברסיטאות תל-אביב, העברית ובן גוריון. בצהריים נערך טקס האשכבה של עיתונאית אל ג’זירה במתחם הנשיאותי של הרשות הפלסטינית (המוקטעה) בהשתתפות היו”ר מחמוד עבאס (אבו מאזן). נכחו בו גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת ובהם איימן עודה, עופר כסיף, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה

במהלך הטקס אמר אבו מאזן: “אנו רואים בישראל כאחראית למותה של עאקלה. סירבנו לחקירה משותפת כי ישראל אחראית לפשע הזה. אסור שמותה יישאר ללא עונש, נלך לבית הדין בהאג”. בתום הטקס ברמאללה, תובא גופתה של העיתונאית לבית החולים הצרפתי סנט לואיס בשכונת שייח’ ג’ראח שבירושלים, שם מתגוררת משפחתה. לוויתה של אבו עאקלה צפויה להיערך מחר בשעות הצהריים.

בהפגנה שנערכה אמש ביוזמת מק”י חד”ש בכיכר אמיל חביבי בחיפה, אמר יו”ר סיעת חד”ש בחיפה, חבר מועצת העיר רג’א זעאתרה: “שירין חוסלה למרות שידעו שהיא עיתונאית. זה פשע שמתווסף לפשעי הכיבוש, וכעת שלטונות הכיבוש נלחמים בעיתונאים כדי להסתיר את האמת”.

ח”כ לשעבר עיסאם מחו’ל, מראשי מק”י, נאם אף הוא בהפגנה בחיפה: “חיסולה הממוקד של העיתונאית הבכירה שירין אבו עאקלה הוא פשע מלחמה והוא פשע מתוכנן שהוא התוצר של התסכול של מדיניות הכיבוש שלא מצליחה”. “מי שחושב שהפתרון יבוא על ידי הפעלת יותר כוח, יכשל גם ברמה הביטחונית וגם ברמה המדינית, והוא יביא סבל לשני העמים”, הדגיש.

בהפגנה בכיכר המעיין בנצרת השתתף יו”ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, מוחמד ברכה, שמסר ל”הארץ”: “דמה של שירין על ידיו של בנט וכל ניסיון לרצוח את האמת כמו שנרצחה שירין יכשל”. הוא קרא להקמת צוות חקירה בינלאומי ובלתי תלוי שיבחן את התקרית. לדבריו, “מי שרצח לא יכול לחקור ולשפוט ולהגיע לחקר האמת”.

כאמור היום בשעות הצהריים נערכו עצרות מחאה באוניברסיטאות. באוניברסיטת בן גוריון תומכיה של התנועה הפשיסטית אם תרצו ניסו לשבש את המחאה אך ללא הצלחה. כשעה לאחר המשמרת, שוטרים בליבוש אזרחי פעלו בתוך הקמפוס ועצרו סטודנטית לאחר שהציגו צו מעצר. גם בקמפוס הר הצופים, לאחר מחאת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, עיכבו מאבטחים סטודנט ש”נשא סמלים פלסטינים”.

קראו עוד בנושא