restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פורום הדיור הציבורי: אין גבול להתעללות של השר אלקין באלפי המשפחות הממתינות לקורת גג

27 ביוני 2022

“אין גבול להתעללות של משרד השיכון ברשות השר זאב אלקין והמנכ”ל שלו אביעד פרידמן בציבור הישראלי. בעוד שעשרות אלפי משפחות ממתינות לקורת גג הוגנת ויציבה, למשרד השיכון ועמידר יש דירות ריקות שעומדות במרכז הארץ באזורי הביקוש בלי שהן מאוכלסות”, כך חשף הבוקר (שני) פורום הדיור הציבור.

“אם לא די בכך שגילינו לאחרונה שלמשרד השיכון יש 500 מיליון שקל לקניית דירות ושום דירה לא נקנתה אז עכשיו מסתבר שגם את המלאי הקיים מנסים להעלים במקום להעניק אותו לממתינים”, הדגישו הפעילים. לדבריהם מאות דירות ברחבי הארץ עומדות ריקות ולא מאוכלסות “רק בגלל שלא בא להם בעמידר ובמשרד השיכון לשכן בדירות ממתינים לדיור ציבורי. בעוד שנכים, קשישים, אמהות חד הוריות, ניצולי שואה וילדים ממתינים לקורת גג ראויה כי הם זכאים לכך על פי חוק משרד השיכון מעדיף להשאיר את הדירות ריקות ולא נוקט בשום מדיניות אכיפה נגד עמידר. מדובר בפשעים של משרד השיכון ועמידר כנגד ציבור הממתינים ואסור לנו לאפשר את המשך ההתנהלות האכזרית הזאת”.

יצוין שבישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שנערכה ביום שני שעבר נחשף שמשרד השיכון לא רכש אף דירה חדשה בדיור הציבורי מהתקציב שיועד לכך בתקציב הדו-שנתי שעבר בסוף 2021. זאת, חרף הודעת משרדי השיכון והאוצר באוגוסט אשתקד על רכישה של 1,700 דירות דיור ציבורי חדשות. לטענת מנכ”ל משרד השיכון אביעד פרידמן, סכום של מיליארד שקל שאושר בתקציב הדו-השנתי לרכישת 1,700 דירות בשלוש השנים הקרובות עדיין לא עבר מהאוצר, ועשרות הדירות המעטות שנרכשו מתחילת השנה נרכשו מתקציבים של השנה הקודמת.

על פי נתוני משרד השיכון, בתור לקבלת דיור ציבורי יש כיום יותר מ-6,000 זכאים שעדיין לא קיבלו דירה, קרוב ל-30 אלף ממתינים לבירור מצבם וטיפול בבקשתם, ועוד כ-8,000 מקרים הנדונים בוועדות החריגים.

פעילי פורום הדיור הציבורי הביעו את מחאתם בוועדה, על כך שמדובר בתהליך ייבוש מתוכנן, שנועד לייאש את דיירי הדיור הציבורי. “זו אידיאולוגיה ואמונה שלא צריך שיהיה דיור ציבורי”, אמר יו”ר פורום הדיור הציבורי דני גיגי. “משרדי השיכון והאוצר יודעים שיש כסף במשרד השיכון, אבל עדיין לא רוכשים. אנחנו דרשנו שייבנו דירות, המשרד אמר שהוא לא בונה, אלא רוכש. אז עכשיו גם לא רוכשים”.