restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פידל קסטרו: פושע מלחמה יחקור המשט לעזה

17 באוגוסט 2010

מנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו, אמר ביום שני (ה-16 באוגוסט) כי היה זה מעשה מטופש למנות את נשיא קולומביה לשעבר אלוורו אוריבה לסגן יושב ראש ועדת החקירה של האו”ם לאירועי המשט לעזה. “איני יודע אם לצד מעשי האבסורד האחרים שלו אנחנו יכולים להבין זאת, שמזכ”ל האו”ם באן קי-מון היה טיפש מספיק כדי למנות את אוריבה לתפקיד”, אמר קסטרו. כך נמסר הבוקר בעיתון הקובני “גראנמה”.

לדברי נשיא קובה לשעבר, באן מינה את אוריבה “כדי למלא את רצון הממונים עליו”. במכתב שפורסם ב”גראנמה” נטען כי “ההחלטה נותנת לאוריבה, המואשם בפשעי מלחמה, פטור מלא מעונש – כאילו שלמדינה המלאה בקברי אחים אין קשר לטרור ולרצח עם”.

על פי נתוני האו”ם, שמונה שנות שלטונו של אוריבה, מ-2002 עד 2010, לוו במאות מקרים של הוצאות להורג ללא משפט של אזרחים. ההרג בוצע על ידי חיילים המעורבים בלחימה נגד אנשי הגרילה בקולומביה. אוריבה עצמו החליט בשנה שעברה לאפשר לצבא ארצות הברית להשתמש בבסיסי כוחות הביטחון הקולומביאנים כדי להילחם בגרילה ולאיים על ונצואלה – החלטה שעוררה זעם במדינות אחרות באמריקה הלטינית.