restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פלסטיני נהרג ברצועת עזה; אלפים הפגינו לציון יום האדמה בגליל ובנגב

30 במרץ 2010

אלפי בני אדם התכנסו ביום שלישי (ה-30 במרץ) בסכנין שבגליל לעצרת המרכזית במלאת 34 שנים ליום האדמה. במסגדים בסכנין קראו לכל התושבים לצאת וליטול חלק בעצרת. גם הכנסיות הפעילו את הפעמונים לאות אבל על מותם של שישה מפגינים על הפקעת קרקעות ב-30 במרס 1976. במקביל, נערכו עצרות בכמה מקומות נוספים בארץ, כגון באדמות שבט אל עראקיב בנגב, ובשטחים. בדרום רצועת עזה נהרג מפגין מאש צה”ל ו-11 מפגינים נפצעו ברצועה. בכפר בודרוס שמצפון למודיעין דיווחו מפגינים שנפצעו מכדורי גומי של צה”ל.

“יום האדמה מזמן הפסיק להיות היום של גרגירי העפר, הוא מבטא את המלחמה על הקיום והחיים”, אמר יו”ר חד”ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה. יו”ר סיעת חד”ש בכנסת, ח”כ חנא סוייד הוסיף כי “ממשלת ישראל ממשיכה לנפנף בדגל הסכנה הדמוגרפית ולקיים מדיניות שמתבטאת בשורה של חוקים עוינים לאוכלוסיה הערבית”. “אחרי שלקחו ועדין לוקחים לנו את האדמה, מבקשת הממשלה הנוכחית לקחת לנו גם את התודעה”, הדגיש ח”כ ברכה.

לדברי יו”ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד זיידאן, “מאז שנת 1976 בגרעין הבעיה לא השתנה דבר, גם היום אנו מתמודדים עם הריסות הבתים והפקעת קרקעות. אנו עדים לכך בנגב, במשולש ובגליל. אם אשווה בין אזור משגב לסכנין הרי שבשני הישובים מתגוררים כ-30 אלף תושבים. ההבדל הוא שתחום השיפוט של עיריית סכנין הוא עשרת אלפים דונם, ושל מועצת משגב הוא 186 אלף. אני חושב שזה מלמד על הכל”.