restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

צבא הכיבוש ניסה למנוע סיור של מאות פעילי שלום בחברון

2 בדצמבר 2022

הצבא ניסה היום (שישי) ממאות פעילי שלום לסייר בעיר חברון בשטחים הפלסטינים הכבושים, במסגרת מחאה שארגנו עשרות ארגוני זכויות אדם ותנועות שלום. הסיור נערך בעקבות תקיפת פעיל שלום בידי חייל גבעתי ביום שישי שעבר והפגיעות האלימות האחרונות כלפי פלסטינים שנרשמו בעיר. בין הארגונים השותפים ליוזמה: שוברים שתיקה, האגודה לזכויות האזרח, שלום עכשיו, בצלם, יש דין, יש גבול ואחרים.

בעת שהפעילים  עשו את דרכם מישראל לחברון הצבא הוציא “צו שטח צבאי סגור”. הצו הצבאי הגביל את תנועת המשתתפים לחניית האוטובוסים של מערת המכפלה. בצבא אמרו כי הצו הוצא “כדי למנוע חיכוך” וכדי למנוע “הפרה של הסדר הציבורי”.

משוברים שתיקה נמסר בתגובה להוצאת הצו: “לפני שבועיים אלפי מתנחלים צעדו בחברון, מאות מהם תקפו פלסטינים. את זה המשטרה ידעה להכיל. סיור לעיר – לא. עכשיו בואו: גם שטח צבאי סגור לא יכול להסתיר את מה שקורה בחברון. אם כבר, הוא דוגמה יפה למציאות הלא נורמלית של העיר הזו, שבה תקיפת פלסטינים היא שגרה וסיור לימודי הוא סכנה ביטחונית”.

עם ביטול הסיור נערכה עצרת בחברון עצרת מאולתרת בהשתתפות הפעיל הפלסטיני הוותיק עיסא עמרו, תושב חברון. בשבוע האחרון שוחרר ממעצר שווא לאחר שצילם את החייל המכה. במסר של סולידריות לבאי הסיור עמרו קרא “אזרחיות ואזרחי ישראל צריכים להפסיק לשתוק מול הכיבוש והאפרטהייד”. בשבוע שעבר הכה חייל באגרוף משתתף בסיור של ארגון “בני אברהם”. חייל אחר אמר לקבוצה: “בן גביר הולך לעשות פה סדר” ואיים להכות אחת מחברותיה כשצעק: “שמאלנים אני אשבור לכם את הצורה”. החייל המאיים נשלח השבוע לעשרה ימי מאסר, והיום קוצר עונשו בארבעה ימים.

עוד בנושא