restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

צעדת העגלות: הורים לילדים יפגינו ברחבי הארץ

28 ביולי 2011

הפגנת ההורים על הקושי לגדל ילד בישראל מתרחבת לכדי מחאה ארצית. אם בימים האחרונים מדובר היה על הפגנה בתל אביב בלבד, כעת מדובר על מצעדי עגלות שיצעדו הערב (חמישי) בו זמנית במספר ערים שונות.

מתוכננות מחר צעדות בחיפה, ראשון לציון, נתניה, כפר סבא, יהוד, באר-שבע, נס ציונה והוד השרון. גם בעיר שדרות מתארגנים על מנת להצטרף למחאה. בכל ההפגנות, שייחלו בשעה 17:30, יצעדו אימהות ואבות עם ילדיהם בעגלות ויקשטו את העגלות בבלון צהוב.

בירושלים תידחה הצעדה של ההורים ליום ראשון כיוון באותה השעה מצעד הגאווה. מארגנות ההפגנה מדווחות כי ביממה האחרונה הצטרפו ההורים הירושלמים באופן נרחב למחאה, רבים מהם מקרב משפחות דתיות. מארגנת ההפגנה, ליאת ורדי בר מסרה: “בינתיים המגזר שהצטרף למחאה הכי בגדול זה המגזר הדתי, ובראשו – ירושלים. קיבלתי אתמול כשלושים מיילים מאימהות דתיות. הן כותבות שמעולם לא הזדהו יותר עם צורך ותחושות מאשר עם מאבק זה. נהוג להגיד בארץ שהדתיים ‘עושים עשרה ילדים ומגדלים את עצמם’ אבל זה ממש לא ככה. גם הם קורסים. האימהות הדתיות גם מקדמות את המחאה באתרי הרשת החברתית של המגזר”.

למאבק גם מונתה דוברת רשמית, ענת רוזיליו, אימא ליסמין בת ה-3.5 המתגוררת ברמת גן. גם רוזיליו חווה קושי לממן את הגן הפרטי לביתה: “במעונות הממשלתיים יש רשימת המתנה”, היא מסבירה, “קשה להתקבל והורים תקועים. גן פרטי עולה לחודש במרכז הארץ בין 2800 ל-3600 שקל, שזה כמו שכר לימוד שנתי במרכז הבינתחומי אם ההורה מחליט לעזור לילד לממן לימודים אקדמיים. אבל לנו פה אין ברירה אלא לשלם או שהאם נאלצת להישאר בבית ולא לעבוד. הגננת מספרת על הורים שמגרדים כל חודש את התשלום לגן – מביאים צ’ק של 500 שקל מהסבתא. אנחנו קוראים לתשלום לגן: המשכנתא השנייה”. בירושלים מדווחים על תשלום חודשי לגן פרטי של כ-2500 שקל ועל קושי לעמוד גם בו.

האמהות גם פתחו עמוד מיוחד בפייסבוק לצעדת העגלות עם לוגו מיוחד של תמרור צהוב ובו מצויירת עגלה שחורה שאף כל משתתף במאבק יכול להוסיפו לתמונת הפרופיל שלו. עד כה, הצטרפו לעמוד הזה כ-150 הורים. זמרים, שהמארגנות מבקשות לשמור כהפתעה, אישרו גם הם את השתתפותם עם ילדיהם הקטנים ואף יגיעו לשיר בהפגנה בתל אביב.

לרשימה הערים המלאה:

http://www.mamy.co.il/announcement.aspx?IDA=1921