restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

קווי הייצור יועברו לארה”ב: פראט אנד ויטני יסגור את “להבים” בנהריה ויפטר כאלף עובדים

4 בדצמבר 2022

חברת הענק האמריקאית פראט אנד החליט שהמפעל הוותיק “טכנולוגיית להבים” בנהריה ייסגר בתום 50 שנות פעילות, כאלף מעובדיו יפוטרו וקווי הייצור יועברו לארה”ב. ההסתדרות והעובדים התבשרו הבוקר (ראשון) על סגירת המפעל, דבר שעתיד להתרחש בשנתיים הקרובות בגלל “הפסדים הולכים וגדלים”.

במפעל “טכנולוגיית להבים”, שהוקם לפני כחמישים בידי משפחת ורטהיימר, מייצרים את להבי הקומפרסור שמהווים חלק משמעותי בפעילות מנועי המטוסים, והם נמצאים בחלק ניכר ממטוסי איירבאס האירופים, אמברייר מתוצרת ברזיל ועוד. מפעל “טכנולוגיית להבים” נוסד בשנת 1968 ונמכר במאי 2014 לתאגיד פראט אנד ויטני ומועסקים בו כ-1,400 עובדים ומרביתם צפויים להיות מפוטרים עם סגירת קווי הייצור של להבי הקומפרסור.

בתגובה להודעת ההנהלה, הודיעה ההסתדרות כי תכריז על סכסוך עבודה בחברה ותפעל להגן על פרנסתם ועל עתידם התעסוקתי של מאות עובדות ועובדים במפעלי החברה בצפון. “ההסתדרות לא תאפשר פגיעה קריטית כזאת במאות עובדות ועובדים בפריפריה”, מסר יו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. “נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להגן על עתידם התעסוקתי של העובדים. לא נאפשר פיטורים המוניים במחי יד ובמחי מכתב שנשלח כך באמצע יום עבודה, לעובדים”.

לאחר מאבק ממושך, במארס אשתקד חתמו הנהלת המפעל וההסתדרות על הסכם קיבוצי חדש עבור שתוקפו יפוג בסוף החודש במסגרת ההסכם, כל מי שהחל עבודתו בחברה עד סוף שנת 2020, קיבל תוספת שכר של 2% רטרואקטיבית מינואר 2021. כמו כן, כל עובד עם ותק של חצי שנה בינואר 2022 – קיבל תוספת שכר של 3%. עוד נקבע כי החברה מתחייבת לאפשר לעובדים במשמרת לילה לבצע לפחות עשר שעות נוספות במשמרת הבוקר בכל חודש. שכר השעתיים הראשונות של משמרת הלילה יעמוד על 214% משכר הבסיס, ויתר שעות משמרת הלילה יהיו בשווי 142% משכר הבסיס. לא דובר אז על “הפסדים” או על העברת קווי ייצור לארה”ב.

עוד על מאבק עובדי להבים טכנולוגיות:

עובדי טכנולוגיית להבים בנהריה יקבלו תוספת שכר של כ-5% במסגרת ההסכם החדש