restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

קולות המחאה: ארגוני המורים שותקים מול חורבן החינוך הממלכתי – שביתה עכשיו

21 ביולי 2024

אני מחנך לאזרחות בתיכון ממלכתי – זרם חינוכי ההופך, באשמת הממשלה, חינוך סוג ב’. אני ממובילי התנועה “מאבק החינוך”, בה חברים אלפי מורים. תנועה זו חרטה על דגלה להיות למורים בימה בטוחה לביטוי עמדותיהם ולהגן על הדמוקרטיה דרך עשייה חינוכית.

הנה תמצית האירוניה שבאיגודי העובדים: אנו, המורים, הפרופסיה המאוגדת הגדולה ביותר בארץ. לצערי אנחנו גם הפרופסיה המוחלשת ביותר (ממש היום קיצצו חצי מיליארד שקל משכרנו). אני, כמורה, נוטל סיכון אדיר בכך שאני מדבר על בימה זו. אני מסכן את עתידי המקצועי ובכך את משפחתי וילדי.

עסוקים בתחזוקת מועדוני צרכנות

הארגונים המקצועיים של המורים עסוקים, לצערי הרב, בשני תחומים עיקריים – בתחזוקת מועדוני צרכנות ובשתיקה רועמת מול הממשלה ההרסנית. במשך כל תקופת ההפיכה המשטרית והמלחמה הנוראית, אנו דורשים מהארגונים המקצועיים שלנו גיבוי, תמיכה ומעורבות. אך לדאבוני הם משיבים בשתיקה רועמת ופעמים רבות מתייצבים לצד ממשלת החורבן בניסיונותיה להשתיק מורים ולשמור על שקט תעשייתי.

מעולם לא שמענו את ראשי הארגונים המקצועיים שלנו נאבקים על עצמאות המורים, על יכולתם ללמד תכנים ליברליים. הם לא התבטאו נגד חדירה של עקרונות משיחיים וגזעניים לכיתות. הם לא נקפו אצבע כאשר משטרת בן גביר עצרה מורים, כאשר עשו חיפוש בבתיהם וגם לא כאשר פיטרו אותם ללא הליך מסודר. זה נזק לדורות. פגיעה בחינוך היא פגיעה אנושה בחוסן הלאומי.

וכואב מכך: לצערי לא שמענו את ארגוני המורים פועלים לחיזוק מורים שיצאו למילואים; מסייעים למורים שפונו מבתיהם ולמורים שחזרו מהשבי; תומכים במשפחות מורים שאינם אתנו עוד. לארגוני המורים כוח עצום: ביכולתם להשבית את המשק ולקדם שינוי חברתי. ביכולתם לשנות מציאות.

200 אלף מורים ומורות מאוגדים

אנחנו מוכנים להתחיל דרך חדשה. רדו כבר מהגדר, קיראו להשבתה. תנקטו כל צעד שאתם יכולים על מנת להפעיל לחץ. המדינה בידיים שלכם ואנחנו ניתן לכם גיבוי מלא. 200 אלף מורים ומורות מאוגדים – אתכם. זה כוח אדיר. חישבו על כמה ילדים ומשפחות אנחנו משפיעים.

ברור לכולנו שאנו על סף תהום עמוקה. מעורבות אזרחית של ראשי ההסתדרות והארגונים המקצועיים יכולה להציל אותנו מנפילה לתהום. אני קורא ליו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לגלות מנהיגות ואחריות ולהוביל לשביתה עכשיו.

מדינת ישראל לא הייתה מעולם במצב קטסטרופלי כזה. זו נקודת אל חזור. הפעולה שלכם הכרחית וחייבת להיות מהירה. ארנון בר-דוד, העם איתך. עשה את הצעד הנכון וקרא באופן ברור: בחירות עכשיו!

מדבריו בהפגנה מול בית ההסתדרות בתל-אביב במסגרת יום השיבוש נגד ממשלת הימין של ארגוני המחאה, 7.7