restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

“לא לאפשר לחוק החרם לסתום לנו את הפה”

12 ביולי 2011

הכנסת אישרה ביום שני, ה-11 ביולי, את הצעת “חוק החרם” ברוב של 47 ח”כים תומכים מול 38 מתנגדים. קודם לכן נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת של סיעות האופוזיציה ופורסמה חוות דעת חמורה בחריפותה של היועץ המשפטי לכנסת לגבי הצעת החוק, בה נכתב כי סעיפים בחוק מובילים אותו אל “סף האי חוקתיות ויתכן שאף מעבר אליו”. ח”כ דב חנין אמר בנאומו במליאה לפני ההצבעה: “לא ישתיקו אותנו ולא יורידו אותנו מבמת הוויכוח והמאבק נגד ההתנחלויות ולמען השלום. אני קורא לציבור הישראלי לא לאפשר לחוק הזה לסתום לנו את הפה”.

במסיבת העיתונאים המיוחדת שערכה האופוזיציה לפני ההצבעה אמר ח”כ חנים: “המטרה הפוליטית האמיתית של הצעת החוק הזו היא הגנת ההתחלויות. האם מישהו יוכל לומר אחרי שהחוק יעבור שזוהי דמוקרטיה? בדמוקרטיה הזכות להחרים התנחלויות שווה לזכות להחרים קוטג’.

“חוק הגנת ההתנחלויות הוא חצייה בוטה של קו אדום. החוק הופך את ההתנחלויות לקדושות ומעניש בקנס גבוה כל מי שינסה לערער על הקדושה הזו. הימין הקיצוני מתעקש בכל פעם מחדש לשבור שיא בחקיקה אנטי דמוקרטית. הצעת החוק הזו דוחקת את ישראל החוצה מהמעגל הדמוקרטי ומנפצת ברגל גסה את עקרונות היסוד של חירות הביטוי והמחאה בישראל. בעולם החרמת ההתנחלויות היא נורמה מקובלת. עכשיו מציע הימין הקיצוני לגרוף את ישראל כולה למקום המבודד והמוקצה הזה. זוהי תרומה דרמטית נוספת לדה לגיטימציה של ישראל בקרב שוחרי החופש והדמוקרטיה בעולם”.

בהחלטת המושב ה-14 של מק”י, מה-8 ביולי, נאמר: “‘חוק החרם’ (החוק ‘למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם’) הוא ניסיון בוטה של הימין הישראלי להשתיק כל ביקורת על מדיניות הממשלה, ובעיקר – על ההתנחלויות בשטחים הכבושים. באמצעות איום בפסיקה של פיצויים גבוהים, אפילו ללא הוכחת נזק, מנסה הימין לסתום את פיהם של מתנגדי הכיבוש, הקוראים למשל, לחרם על מוצרי התנחלויות. החוק הזה נוסף לשורה ארוכה של חוקים רומסי דמוקרטיה, גזעניים ומפלים, שיזמו מפלגות הימין וממשלת נתניהו, ואשר אישרה הכנסת בשנים האחרונות. מק”י מוקיעה את ‘חוק החרם’ כפגיעה חמורה ביותר בחופש הביטוי, בחופש הביקורת ובחופש המחאה, וקוראת לאחדות כוחות במערכה להגנת המרחב הדמוקרטי, לעצירת האיום הפאשיסטי ולסיום הכיבוש על כל עוולותיו”.

ארגוני קואלייציית נשים לשלום, רופאים לזכויות אדם ושלום עכשיו הודיעו כי לא יצייתו לחוק החרם וקראו לאי-ציות אזרחי. האגודה לזכויות האזרח הודיעה כי תסייע למי שחופש הביטוי והמחאה שלו ייפגעו כתוצאה מהחוק. קואליציית נשים לשלום, רופאים למען זכויות אדם, הוועד הציבורי נגד עינויים ועדאללה צפויים להגיש עתירה לבג”צ נגד החוק.