restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ראשי האוניברסיטאות נגד מתקפת הימין; אגודת הסטודנטים של בן-גוריון מגנה את “אם תרצו”

18 באוגוסט 2010

ראשי האוניברסיטאות גינו ביום שלישי, ה-17 באוגוסט, את המתקפה של ארגוני ימין על האקדמיה הישראלית שעלתה השבוע מדרגה, עם פרסום מכתב האיום ששלחה תנועת “אם תרצו” לנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ’ רבקה כרמי. אם לא תתקן את “ההטיה האנטי-ציונית” במחלקה לפוליטיקה וממשל, איימו עליה ראשי התנועה, יקראו לסטודנטים שלא ללמוד מדעי המדינה בבאר שבע ויפעלו בקרב תורמים בישראל ובחו”ל, כדי שאלה יעצרו את תרומתם. במקביל, בעקבות פרסום דו”ח של “המכון לאסטרטגיה ציונית” על הטיה כביכול, גם היא “פוסט ציונית”, בלימודי הסוציולוגיה, התבקשו מרצים בחוג באוניברסיטת תל אביב להעביר ללשכת הנשיא את רשימת הקורסים.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ’ יוסף קלפטר, העניק ראיון לעיתון “הארץ” ונשאל “האם יש איום על החופש האקדמי בישראל?”. לדברי פרופ’ קלפטר “אני רוצה להאמין שההשכלה הגבוהה חזקה ויציבה מספיק כדי להגן בעצמה על חופש הביטוי והחופש האקדמי הנמצאים בבסיס המחקר וההוראה באוניברסיטאות. עם זאת, צריך להודות שיש ניצנים מפחידים של פגיעה בחופש האקדמי, אשר באים לידי ביטוי למשל בניסיונות להתערב בתכנים הנלמדים. אני מקווה שעדיין ניתן לרסן את התופעות האלה”. עוד אמר פרופ’ קלפטר כי אמירות שר החינוך בזכות פעולות נגד מרצים ישראלים התומכים בחרם, אינן מקובלות עליו.

במקביל התייחסה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון לאיומי תנועת הימין הפשיסטית “אם תרצו”. מאגודת הסטודנטים נמסר: “איננו מקבלים את הצבת הקריטריונים האידיאולוגים לאוניברסיטה, ובראייתנו אנשי הסגל צריכים להיבחן על פי יכולותיהם בתחומי המחקר וההוראה. אנו מגנים את החרם על האוניברסיטה וסבורים כי צעד זה לא יקדם את חופש הביטוי ואת החופש האקדמי בקמפוס, ויוביל באופן ישיר לפגיעה בסטודנטים”.