restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רבבות הפגינו נגד ממשלת הימין ולמען עסקה לשחרור החטופים; בכפר קרע ובסכנין מחו נגד המלחמה והכיבוש

21 ביולי 2024

רבבות הפגינו אמש (מוצאי שבת) נגד ממשלת הימין ולמען עסקה לשחרור החטופים בתל אביב, בחיפה, בקיסריה, בירושלים ובכ-70 מוקדים נוספים ברחבי הארץ. מוקדם יותר, בצומת כפר קרע שעל כביש 65 ובעיר סכנין הפגינו נגד ממשלת נתניהו ובדרישה לסיים את המלחמה בעזה ואת הכיבוש.

ההפגנות התקיימו לקראת נסיעתו מחר בשעות הבוקר של ראש הממשלה לנאום בקונגרס האמריקאי והמגעים לעסקה בין ישראל וחמאס. הערב צפויים להפגין פעילי ארגוני המחאה בנמל התעופה בן גוריון ומשפחות החטופים צפויות אף הן לטוס בימים הקרובים על מנת למחות נגד נתניהו גם במהלך נסיעתו. בני המשפחות, לצד מפגינים מקומיים נוספים, יפגינו סמוך למקומות בהם ישהה נתניהו, וביום רביעי בעת נאומו בקונגרס, תיערך ההפגנה גדולה נגד ממשלת הימין בהשתתפות דוברים מהקהילה היהודית באזור גבעת הקפיטול.

בהפגנה המרכזית שנערכה אמש ברחוב קפלן בתל אביב השתתפו כמדי שבוע רבבות מפגינים, ובסיומה החלו המפגינים לצעוד לכיוון דרום, ושוטרים, בהם פרשים, ניסו לבלום אותם מלהתקדם. כמה מפגינים חסמו את נתיבי איילון ופונו בידי שוטרים.

לפני העצרת בכיכר החטופים שבשדרות שאול המלך, משפחות חטופים קיימו הצהרה לתקשורת מול שער בגין. עינב צנגאוקר, ממובילות המחאה ואימו של החטוף מתן, קראה לראש הממשלה לחתום על עסקה בהקדם בטרם המראתו לארה”ב: “נתניהו – די לטרפד”.

לדבריו צנגאוקר “יש עסקה על השולחן מוכנה לסגירה כבר כמה שבועות. ואנחנו עומדים כאן היום, אחרי עוד שבוע מבוזבז שבו נתניהו שוב טרפד וגרר רגליים. הוא דחה דיונים, הכניס תנאים חדשים, הקשיח עמדות, וטען שלא צריכים להיות בלחץ, כי החטופים רק סובלים ולא מתים. אלה אמירות מעוותות של ראש ממשלה מנותק שלא רוצה עסק”. לאחר סיום ההפגנה, קבוצת נערים תומכי הימין הקיצוני תקפה מפגינים סמוך לרחוב קפלן (ר’ ידיעה נפרדת באתר).

אלפים גם הפגינו אמש בצומת חורב בחיפה, כשלפני כן יצאה צעדה מהאודיטוריום במרכז הכרמל. מאות הפגינו בצומת העוגן בעמק חפר, על כביש 4 ונשאו שלטים בהם נכתב “עסקה להחזרה מיד”. מאות הפגינו בצומת כרכור וחסמו לפרקי זמן את כביש 65, בו מוקדם יותר ליד כפר קרע נערכה הפגנה ערבית-יהודית נגד המלחמה והכיבוש. מאות הפגינו גם בצומת פארק המדע ברחובות ובשדרות רגר בבאר שבע. מאתיים מחו גם בצומת עמיעד, בקריאה לבחירות ולעסקה לשחרור החטופים.

בהפגנה סמוך לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, בה השתתפו כאלף מפגינים, נאם אורי אס, ממובילי המחאה בקיסריה. אס התייחס בנאומו לטענות של ראש הממשלה על הסתה נגדו. “לא ירתיעו אותנו בהאשמות שווא על אלימות. גם מי שסיכן את ביטחון המדינה ביודעין פעם אחר פעם, זכאי לדין צדק ממערכת המשפט שאותה ניסה להרוס”. עוד הוסיף כי נתניהו “משתוקק שמישהו יזרוק עליו עגבניה, שיוכל לרוץ לבייס ולהגיד לו – הרביצו לי. אנחנו לא ניתן לו את מה שהוא מבקש. בלי אלימות, אנחנו נקיא אותו, נסלק אותו”.

בירושלים אלפים צעדו מהיכל התרבות בית העם לכיכר פריז, בקריאה לבחירות ולעסקה לשחרור החטופים. מאי פרי, נכדו של חיים פרי שנרצח בשבי חמאס, אמר בסיום הצעדה כי “רק סיום המלחמה יפסיק את המוות המיותר של החיילים שלנו. רק סיום המלחמה יעצור את המשבר ההומניטרי שמתרחש כרגע בעזה. אבל סיום המלחמה יביא גם לסיום הממשלה. אז אתם יכולים להבין למה היא נמשכת כל כך הרבה זמן ולמה אין עסקה”.

בצומת נהלל הפגינו מאות בני אדם. בהפגנה השתתף בין היתר נדב קיפניס, בן משפחתו של החטוף טל שהם, שאמר: “אני קורא לעסקה עכשיו, זה הדבר הכי דחוף שיש”. הפגנות נוספות נערכו בשער הנגב, בצומת צמח, בצומת עין הנצי”ב שליד בית שאן, בצומת עמיעד, בראש פינה, בכרמיאל, בנהריה, בקריית ביאליק, בצומת זכרון יעקב, בחדרה ובאילת.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/130934