restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רופאים לזכויות אדם: ועדת טירקל לא מוסרית

24 בינואר 2011

בתגובה לפרסום החלק הראשון של דו”ח ועדת טירקל מסרה עמותת רופאים לזכויות אדם כי “הוועדה סובלת מליקוי מאורות מוסרי ושיפוטי”. בהודעה שפרסמה העמותה נאמר: “אם להחזיק מיליון וחצי אנשים בתנאים של כליאה לאורך שנים, בחוסר יכולת לרכוש מזון או להשתכר באופן עצמאי, בחוסר יכולת לקבל טיפול רפואי נאות ובזמן, ובתנאים של הרס תשתיות, הגורמים לכך שבין היתר 95% מהמים בעזה אינם ראויים לשתייה – נראים לחברי הוועדה כשמירה על זכויות אדם, אז חבריה סובלים מליקוי מאורות מוסרי ושיפוטי.

“שבועיים לאחר פרסום דו”ח מינימום הומאניטרי המציג נתונים קשים על חוסר בטחון תזונתי, על מצב תשתיות המים, על אחוזי אבטלה הולכים וגוברים ועל השענות של כ-80% מתושבי הרצועה על סיוע הומניטרי ששומר על אוכלוסיית עזה בקיום שהוא אך מעט מעל סף הרעב – נותנים חברי ועדת טירקל הכשר להמשך מדיניות הפרת זכויות האדם השיטתית בה נוקטת ישראל כלפי תושבי עזה. נראה כי מסקנות הועדה ישמשו כחותמת גומי נוספת למדיניות הכיבוש המתמשכת”.

רן ירון, מנהל מחלקת שטחים כבושים בארגון, הוסיף: “תפיסה זו מעוותת את המציאות, חוטאת לאמת, ומהווה פרשנות לא מוסרית ולא אנושית של הנתונים שהוצגו בפני הוועדה”.

עמותת “גישה” להגנה על חופש התנועה של הפלסטינים הגיבה למסקנות הוועדה: “גם ועדת חקירה אינה יכולה להכשיר שלילה גורפת של חופש תנועה שלא לצרכי בטחון. הטלת סגר לשם ענישה של אוכלוסיה אזרחית היא אסורה”.