restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רופאי ציבור בעקבות הגידול בחולים: המדינה חייבת להעניק רשת תמיכה חברתית וכלכלית

16 בינואר 2022

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית קרא בסוף השבוע לראש הממשלה נפתלי בנט לשנות את מדיניות הטיפול במגפת הקורונה ולבדוק ולבודד אנשים שנדבקו בנגיף רק אם הם סובלים מתסמיני המחלה, אם הם מצויים בסיכון גבוה לתחלואה קשה או אם הם באים במגע עם אוכלוסייה בסיכון. יצוין שביום שישי האחרון נרשמו כ-40 אלף נדבקים בקורונה לפי נתוני שיעור הבדיקות החיוביות היה יותר מ-14%. בבתי החולים מאושפזים נכון לשישי 387 חולים במצב קשה ומספרם עולה. בין המאושפזים 116 במצב קריטי ו-93 מונשמים. מקדם ההדבקה הוא 1.71 ומספר המתים מפרוץ המגפה הגיע ל-8,303 בני אדם.

במכתב ששלח איגוד רופאי בריאות הציבור לבנט, נכתב כי המדיניות של בדיקת אנשים ללא תסמינים והגדרתם כחולים פעילים לאחר שקיבלו תשובת מעבדה חיובית “יוצרת תמונה מעוותת של היקף התחלואה ומובילה לבידודים נרחבים שתועלתם אינה ברורה”. לפי האיגוד, מדיניות הבידודים הנרחבת “גורמת לטיפול יתר ששוחק את המשאבים החיוניים בזמן מגפה, במיוחד של כוח האדם הרפואי ושל עובדים חיוניים אחרים ותוך פגיעה קשה ולא מוצדקת במערכת החינוך”. יחד עם זאת, האיגוד דורש תיעדוף לבני 60 ויותר.

האיגוד המליץ במכתבו להתייחס לקורונה כפי שמתייחסים למחלות מדבקות אחרות. בשלב זה של המגפה, הוסבר במכתב, “עיקר התועלת בבדיקה היא קלינית (לצורך טיפול בחולה הסובל מסימפטומים ותסמינים) ולכן יש להפוך את ברירת המחדל – להפסיק לבדוק ולבודד מגעים שנחשפו כמדיניות גורפת”. עוד נכתב כי נדרש קיצור נוסף של משך הבידוד. כמו כן, האיגוד דורש להשקיע יותר בבריאות הציבור וברפואת הקהילה על ידי הקמת יחידות בריאות ברשויות המקומיות ולהשיב את שירות הבריאות לתלמיד שהופרט. באיגוד הדגישו “חשוב של אחת ואחד יתאמץ להימנע מהדבקה ומתחלואה, בכל מקום וזמן. במקביל מתחייבת רשת תמיכה חברתית וכלכלית מהמדינה”.