restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שביתה בכל הרשויות המקומיות ביום רביעי הקרוב

4 במרץ 2010

הרשויות המקומיות בכל רחבי המדינה יושבתו ביום רביעי הבא בשביתת אזהרה בת יום אחד. כך הודיע מרכז השלטון המקומי. במהלך היום לא יפונה הזבל ברחובות, שירותי הרווחה העירוניים לא יפעלו, הכבאים יעבדו במתכונת שבת ויבצעו כיבוי שריפות בלבד, המתנ”סים (במקומות שבהם הם שייכים לרשויות) יהיו סגורים, ולא תהיה קבלת קהל במשרדי הרשויות. עם זאת, שירותי מוקד 106 ו-107 יפעלו כרגיל.

ראשי הרשויות מוחים על הקיצוץ שהממשלה מבצעת במענקי האיזון שמשרד הפנים מעביר למרבית הרשויות במדינה. המענקים, שעמדו בשנת 2008 על כ-2.6 מיליארד שקל בסה”כ, קוצצו ל-2.4 ב-2009 ול-1.8 ב-2010.

ראשי הרשויות ביצעו כבר שביתה חלקית במאי וביולי אשתקד, אך הפסיקו את מאבקם לאחר שהובטח להם, לטענתם, כי התקציב לשנת 2009 יהיה 2.4 מיליארד שקל וכי התקציב ל-2010 לא יהיה נמוך יותר. כעת דורשים ראשי הרשויות להגדיל את התקציב ל-2010 ל-3 מיליארד שקל לפי המלצות של ועדת מומחים – ועדת גדיש.

בתחילת פברואר הודיעו ראשי הרשויות שחודש פברואר יוקדש למו”מ ובמרס יתחיל מאבק. במהלך אוקטובר ביצעו ראשי הרשויות מיזם הפגנתי שבו הגיעו לירושלים מאות משאיות עמוסות בזבל מרחבי הארץ במטרה לשפוך אותו מול משרד האוצר. הפרובוקציה לא יצאה לפועל בגלל התערבות משטרתית אך ראשי הרשויות מאיימים להחריף את צעדיהם ולבצע צעדים דומים ואף גרועים מכך.

ראשי הרשויות מסרו שבהמשך עשויה לפרוץ גם בשביתה כללית וללא הגבלת זמן ובשיבושים גם במערכת החינוך. כמו כן נבחנה במרכז השלטון המקומי אף האפשרות להסיר כליל את אחריותן של הרשויות ממערכת החינוך בשנת הלימודים הבאה ולגלגל את מלוא עלות החינוך במדינה על הממשלה מאבק הרשויות התאפשר בזכות תמיכתם של חברי פורום 15 הערים מבוססות שאינן זוכות למענקי איזון. הפורום לא שיתף פעולה עם המאבק בעבר אך כעת שינה את גישתו.

עוד על מאבק הרשויות המקומיות