restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שביתה כללית ביוון: מאות אלפים מחו ברחובות הערים

24 בפברואר 2011

מיליוני עובדים יוונים שבתו ביום רביעי, ה-23 בפברואר, ומאות אלפי שכירים וגמלאים צעדו ברחובות הערים הגדולות ביוון במחאה על מדיניות הצנע הניאו-ליברלית של הממשלה – זאת לאחר שראש הממשלה היווני, יורגוס פפנדריאו, ביקש מהאיחוד האירופי לשפר את תנאי פירעון ההלוואות של יוון.

מאות אלפים הפגינו באתונה, סלוניקי ונמל פיראוס. “לא נוכל לסבול יותר”, נכתב על אחד השלטים שנשאו מפגינים מטעם איגוד המייצג את עובדי השירות הציבורי, אשר נשאו בעיקר הנטל וספגו קיצוצי משכורות ופנסיה במסגרת תוכניות הצנע. השביתה הכללית שיתקה את שירותי הרכבות והנמלים, שיבשה את התחבורה העירונית באתונה ואת הטיסות בנמל התעופה של אתונה במשך ארבע שעות. פעילות בתי החולים שובשה ובתי הספר היו סגורים, וכך גם משרדים ציבוריים ובנקים. העיתונאים הצטרפו גם הם לשביתה, והתאחדות המסחר הלאומית קראה לחבריה לסגור את חנויותיהם.

מדובר בשביתה הכללית השמינית בתוך שנה. בדומה לפעמים הקודמות, גם הפעם התלהטו הרוחות בהפגנות וחלק מהמשתתפים החלו ליידות אבנים ולהתעמת עם כ-5,000 שוטרים שהוצבו במקום. סמוך לבניין משרד האוצר, יידו צעירים כמות גדולה של בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהגיבו בירי גז מדמיע לעבר המתפרעים.

מערך הפעילים באיגודים המקצועיים (PAME), שבהנהגת המפלגה הקומוניסטית היוונית, נמנה עם האיגודים שקראו לקיים את שביתה הכללית ביוון. כהכנה לקראת השביתה הכללית, קיימו אלפי פעילי המערך בשבוע שעבר יום מחאה ברחבי המדינה, אליו הצטרפו מערך החקלאים הפעילים, החזית האנטי-מונופוליסטית של העובדים העצמאיים והסוחרים, חזית הסטודנטים הפעילים ותנועת הנשים היווניות. במסגרת יום המחאה ביקרו מאות פעילים במקומות עבודה וקיימו שיחות עם ועדי עובדים במפעלים, בחברות שיווק, באוניברסיטאות וברשויות. דובר המערך מסר: “מהגבול הצפוני ועד לכרתים בדרום, פעילי מעמד העובדים הוכיחו שהם לא מוכנים להשלים עם המדיניות החברתית והכלכלית של הממשלה, האיחוד האירופאי וקרן המטבע הבינלאומית. לא נשלים עם תכתיבי ההון”.