restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

איתן כבל: “עיני עלול להיות הקברן של העבודה המאורגנת”; כנס פעילים/ות ראשון התקיים בת”א

16 באפריל 2012

כמאה פעילות ופעילים במערכה לקראת מהפך בהנהגת ההסתדרות ונעמ”ת, השתתפו ביום שני, ה-16 באפריל, בכנס שהתקיים בתל-אביב מטעם רשימת חזית “הבית החברתי”. בפגישה השתתפו, בין היתר, מועמד הבית החברתי לראשות ההסתדרות, ח”כ איתן כבל; המועמדת לראשות נעמ”ת, תמר זנדברג; ח”כ דב חנין (חד”ש); ח”כ אילן גילאון (מרצ); סגנית ראש העיר ת”א-יפו, מיטל להבי; פעילת מאבק העו”סיות, מאיה חסקל; וחבר מועצת העיר ת”א-יפו יואב גולדרינג, המרכז את המטה בתל-אביב.

את המפגש פתח ח”כ חנין, המרכז את כל מטות השטח של הרשימה, שהדגיש את מרכזיותן של הבחירות בהסתדרות ובנעמ”ת במערכה על החלוקה הצודקת של ההכנסות בישראל. עוד הוא פירט שורה של פעילויות ואירועים מתוכננים בשבועות הקרובים.

קודם לכן באותו היום פתח ח”כ כבל את מערכת הבחירות במסיבת עיתונאים במטה הפעילים/ות בת”א ואמר: “העובדים נאלצים להתמודד עם טרור מבית, כי בהסתדרות שולטים הפחד האימה ועיני הפך את ההסתדרות לכלי ריק מתוכן. הוא משת”פ שהפנה גב לעובדים. הוא בגד ובוגד בהם. בשבע השנים הרעות של עיני, יותר עובדים איבדו את העבודה שלהם. הוא הפך את ההסתדרות לחצר ביזנטית, מינה את זוגתו ואת אחיו לתפקידים, ואפילו גר בדירה יוקרתית בצפון תל אביב. אני מתחייב כי אמכור את הדירה הזו ביום שאבחר.

“אם תשאלו את עיני, הוא יאמר כי ההסתדרות לא יכולה להתמודד עם כוחות השוק. זהו שקר. להסתדרות יש אחריות. ההסתדרות אינה יכולה לזנוח מאבקים. ההסתדרות אינה יכולה לשתוק כשהשוק הפך גזלני. ההסתדרות אינה יכולה לשתוק כשמשלמים שכר רעב לעובדים. עיני אחראי למצב העגום של העובדים. ההסתדרות נרתמת לייבוש העובדים. עיני עלול להיות הקברן של העבודה המאורגנת, ובעוד 20 שנה לא תהיה עבודה מאורגנת בישראל: העובדים יועסקו כעובדי קבלן או כפרילאנסרים”.

כבל התחייב שההסתדרות החדשה בראשותו תהווה איגוד חזק, “שלא יקריב אף ועד ולא יוותר על אף עובד”. הוא הוסיף: “ההסתדרות תהווה חומת מגן מול המדיניות הדורסנית של הממשלה. המאבק ביוקר המחיה יהיה חלק מהאג’נדה של ההסתדרות. ההסתדרות בראשותי תהיה כזו שעוצמתה תבוא לה מצדקתה. בהסתדרות שלנו לא יהיו עובדים מסוג ב’. היום, כמעט 20 שנה אחרי הרפורמה בהסתדרות, היא שוב איבדה את חוש הכיוון. אנחנו חייבים להתמודד ואנחנו גם ננצח!”.

בקול קורא שפורסם לקראת האירוע נכתב:

“משב מרענן של חיוניות שטף את פני העובדות והעובדים בקיץ 2011 – מחאת האוהלים שהחלה בנושא הדיור התרחבה במהרה לדרישה עממית חסרת תקדים לצדק חברתי. ארגוני הסטודנטים במהרה נכנסו למאבק, כך גם תנועות מפלגות וארגונים מהחברה האזרחית. רק ההסתדרות בראשותו של עופר עיני נשארה בצד, ונהגה במה שנראה כמו ניסיון ליטול את הובלת המחאה ולמסור אותה לידי האדון נתניהו. ההסכם הגרוע שהושג בנושא עובדי הקבלן רק המחיש את מידת הבריונות הרופסת שיש לעופר עיני להציע בתוקף תפקידו. השנים האחרונות בישראל התאפיינו בהמשך המגמה של עליית חלקם של המעסיקים על חשבון העובדים מתוך כלל ההכנסות במדינה. כלומר, לצד שחיקת השכר ועליות המחירים המשיכה מגמת ההתעשרות של הטייקונים, ואילו ההסתדרות של עיני במקום להוביל מאבק נחוש לתוספת יוקר ולהעלאת שכר המינימום, הובילה הסכם כניעה שבו התוספת לא מגיעה אפילו להצמדה למדד. ההסתדרות יכולה וצריכה להתייחס לחלוקת העוגה – לעליית המחירים ולשחיקת השכר. ההסתדרות יכולה לקחת תפקיד מרכזי במאבק על השוויון. אבל מי שעומד בראשה לוקח פעם אחר פעם דווקא את הצד של המעסיקים. אנחנו צריכים הנהגת הסתדרות אחרת.

“שיעור העבודה המאורגנת בישראל מתוך כלל המועסקים הוא מהנמוכים בעולם. הנהגת הסתדרות אמיתית צריכה הייתה לנהל מערכה לא רק על הגנה על העבודה המאורגנת, אלא על קידום התארגנויות עובדים גם במקומות עבודה קטנים ובינוניים. הנהגת ההסתדרות של עיני החניקה את דרישות המאבק של העו”סיות וחתמה על הסכם כניעה מביש. כך גם בהתנהלותה למול ועד חיפה כימיקלים. ההסתדרות צריכה להיות כוח התקפי ומוביל בנושא האיגוד המקצועי ולא זנב של התאחדות התעשיינים ומטבחוני ממשלת ההון. אנחנו צריכים הנהגת הסתדרות אחרת. הסתדרות איננה רק דאגה לתנאי העבודה. ההסתדרות צריכה להיות תנועה חברתית החותרת לשינוי דמותה של החברה לחברה המבוססת על צדק חברתי על בטחון סוציאלי ושירותים חברתיים. תפיסה זו מבוססת על ההבנה כי רק בחברה כזו תהיה דאגה אמיתית לאינטרסים של מעמד העובדים בישראל. ההסתדרות בהנהגתו של עופר עיני צמצמה את פעולתה בנושאי רווחה, נסוגה ממאבקים חברתיים על שירותי הרווחה והבריאות. הנהגת ההסתדרות הנוכחית מילאה פיה מים למול מזימות נסיגתה של המדינה ממערך השירותים לאזרחים והפקרתם לכוחות השוק החופשי”.

ח”כ חנין הזמין בעמוד הפייסבוק שלו לאירוע וכתב: “איך הייתה נראית המחאה החברתית אם הסתדרות לוחמת ודמוקרטית הייתה מתייצבת לצידה? עופר עיני התייצב בזמנו דווקא כדי לעזור לביבי להקים את ממשלתו. לאורך הקיץ הוא סייע לממשלה להשתמר. לאורך השנים הוא בגד בעובדים נאבקים (זוכרים את העובדות הסוציאליות?). בימיו הפערים העמיקו וחלקם של העובדים בעוגת ההכנסות ירד. עיני משלב כוחנות כלפי העובדים עם משת”פיות כלפי המעסיקים.

“לכן אנחנו מתגייסים/ות לעשות שינוי בהסתדרות. חד”ש הצטרפה לחזית חברתית רחבה, הבית החברתי בראשות איתן כבל, למען הסתדרות שתהיה איגוד מקצועי אמיתי שנלחם לשיפור מצב העובדים – תנועה חברתית שנאבקת על שינוי החברה, מסגרת דמוקרטית, משתפת ושקופה, כוח למען שוויון לנשים, פריפריות ואזרחים ערבים. ביום שני הקרוב אשתתף בכנס הפעילים הראשון בתל אביב. בואו. המהפכה בהסתדרות חיונית ואפשרית!”.