restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ת”א: הפגנות הורים, מתמחים ופסיכולוגים

31 באוגוסט 2011

שלוש הפגנות מחאה נערכו ביום שלישי, ה-30 באוגוסט, בתל-אביב: ברחבת המוזיאון צעדו מאות הורים על עגלות, בצומת הרחובות אלנבי והמלך ג’ורג’ הפגינו מאות פסיכולוגים ובכיכר הסינמטק, בקרבת מאהל המחאה ברוטשילד, כאלף מתמחים ורופאים קיימו עצרת מחאה.

ברחבת מוזיאון תל-אביב נערכה אתמול צעדת עגלות של הורים הדורשים להוזיל את עלות גידול הילדים בישראל. ההורים המפגינים דרשו ליישם חוק חינוך חינם מיום סיום חופשת הלידה, להטיל פיקוח על מוצרי התינוקות ולהתאים את שוק העבודה להורים. לדבריהם ממשלת ישראל הפקירה אותם לבדם בהתמודדות עם השילוב בין גידול ילדים והצורך לפרנס אותם. צעדה זו מצטרפת לכ-50 צעדות הורים שנערכו בחודש האחרון ברחבי והארץ, ובהן השתתפו 50 אלף הורים, על-פי הערכות המארגנים.

סיוון פיסטרוב, ממובילות מאבק האימהות והאבות בבאר-שבע, העריכה בריאיון ששודר בגלי צה”ל שהמחאה תימשך גם אחרי שהילדים ישובו לבתי-הספר ולגנים. “המחאה שלנו תמשיך ותכלול עוד כל מיני סוגים של פעילות – גם במהלך שנת הלימודים. יש לנו כוח ויש לנו הרבה דברים שאנחנו רוצים להפגין עליהם ולמחות עליהם ולהביא לשינוי”, אמרה.

הפסיכולוגים המפגינים בתל-אביב נשאו שלטים, שעליהם נכתב בין היתר: “ביבי, הגיע הזמן לחשבון נפש”. דנה לובינסקי, המתמחה בפסיכולוגיה קלינית, הסבירה כי הם מוחים על “ייבוש שירותי בריאות הנפש”. “המחאה שלנו היא כנגד התנערות הממשלה מהאחריות שלה לדאוג לשירותים הללו. ב-15 השנים האחרונות לא היה עדכון תקציבי לשירותים הללו על-אף שהיה גידול של שני מיליון איש באוכלוסייה. מטרתה של המדינה היא להביא להפרטה של השירותים הללו”. בתום ההפגנה שהחלה בשוק הכרמל, התכנסו מאות הפסיכולוגים וקיימו עצרת מחאה במאהל ששדרות רוטשילד, בסמוך לאוהל מק”י.

סמוך הפגינו גם כאלף רופאים מתמחים, סטודנטים לרפואה, סטאז’רים וקרובי משפחתם, וכן עשרות רופאים מומחים התומכים במאבקם. המתמחים נשאו שלטים עליהם נכתב “דרוש שר בריאות במשרה מלאה”, ו”מתים מעייפות”, ופתחו בקריאות “ביבי תתעורר, הרפואה שווה יותר”, כשהם מכנים את ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין ההסתדרות הרפואית לאוצר “הסכם מבזה”. ההפגנה נערכה לקראת ההתפטרות ההמונית שאמורה להתממש ביום א’ הקרוב, 4 בספטמבר.

הפרקליטות העבירה בשלישי לבג”ץ חוות דעת לפיה התפטרותם ההמונית של המתמחים “אינה חוקית”. זאת, בתשובה לעתירה שהוגש על ידי משפטן בדרישה לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשא ומתן ולהוביל לפריצת דרך, עוד טרם חתימת ההסכם עם הרופאים, נכתב כי “מאות רופאים מתמחים מצהירים כי הם מתכוונים שלא להגיע לעבודתם החל מ-4 בספטמבר. בכך ממשיכים המתמחים לנקוט בצעד ארגוני בלתי חוקי ואסור, שלא על פי הנחיותיה של ההסתדרות הרפואית. מדובר בשביתה בלתי מוגנת, ומהווה שבירת כל הכלים הלגיטימיים ביחסי העבודה”.

לפי חוות הדעת ההתפטרות מנוגדת לצו שניתן בבית הדין הארצי לעבודה בסוף יולי. במידה וההתפטרות מוכרזת כבלתי חוקית קיימת אפשרות להוציא צווי ריתוק כנגד המתמחים המתפטרים. עם זאת, ההשלכות בפועל של חוות הדעת המשפטית עדיין נבחנות במשרד הבריאות ולא ברור כיצד יבחר לפעול.

בנציגות הרופאים הצעירה דחו הערב את חוות הדעת של הפרקליטות, ומסרו כי “הניסיון לטעון שמדובר בהתפטרות שאינה חוקית הוא ניסיון נואש למנוע מהעובדים זכות בסיסית אישית להחליט ולבחור שלא להמשיך במקום העבודה בתנאים מסכני חיים. מעבר לכך שיש בהם משום עבירה פלילית מצד המעסיקים העוברים על חוקי עבודה רבים. ההחלטה של כל אחד מהרופאים הצעירים שבחר להתפטר נעשתה תוך ייעוץ משפטי ומדובר באקט אינדיבידואלי. ההתפטרות עצמה לא הותנתה בשום תנאי, ומכתב התפטרות היה קצר, ולא הביע מחאה. בית המשפט אינו חותמת גומי, ולא ישמש כמעצור של המדינה בדקה התשעים”.