restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

תוך יממה: 62 פלסטינים נהרגו בהפצצות בעזה; קמלה הריס: אין מזון לתושבי צפון הרצועה

14 באוקטובר 2024

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה מסר בצהריים (שני) ביממה האחרונה נהרגו 62 בני אדם ברחבי הרצועה. לפי המשרד, מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר בשנה שעברה נהרגו ברצועה 42,289 בני אדם ו-98,684 נפצעו.

גורמי רפואה ברצועת עזה דיווחו לסוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא כי לפחות עשרה נהרגו וכ-40 נפצעו, בהם נשים וילדים, בתקיפה מהאוויר על מתחם לחלוקת סיוע במחנה הפליטים ג’באליה שבצפון הרצועה שתחת מצור ממושך של כוחות הכיבוש.

עדי ראייה סיפרו כי גופות ההרוגים התפזרו בתוך המרכז ובסביבתו, בעוד כוחות הכיבוש מנעו מצוותי ההצלה להגיע לזירה באמצעות ירי מסיבי מכלי טיס בלתי מאוישים על כל מי שניסה לחלץ את הפצועים או לאסוף את הגופות. כמו כן, וואפא מסרה כי ארבעה בני אדם נהרגו וכ-50 נפצעו בתקיפה מהאוויר של חצר בית החולים חללי אל-אקצא שבדיר אל-בלח. מבנים ואוהלים בחצר בית החולים שאכלסו עקורים עלו באש.

בדרום הרצועה, צוותי ההצלה הצליחו לפנות את גופותיהם של ארבעה הרוגים מאזור מסגד אל-רחמה במחנה הפליטים אל-שבורה בעיר רפיח, והעבירו אותם לבית החולים נאסר שבחאן יונס.

על פי כתבי וואפא המצב החריף לאחר שכוחות הכיבוש שלחו התראות חדשות לתושבי אזורים כמו ג’באליה, אל-ספאטאווי ושכונת שייח’ רדואן, והורו להם לעזוב את בתיהם ולברוח לדרום הרצועה. אזורים אלה הפכו למוקד ההפצצות והפלישה שהחלה מחדש ב-6 באוקטובר. אלפים מהתושבים כבר נמלטו לאזורים אלו בעקבות הפלישה, במיוחד ממחנה הפליטים ג’באליה ויישובי בית לאהיא ובית חאנון. כוחות הכיבוש מטילים מצור כבד על האזור, מונעים כל אפשרות של סיוע הומניטרי ומשאיות מים נקיים, מה שמגביר את המצוקה ההומניטרית.

ההפצצות האוויריות והארטילריות מכוונות באופן ישיר לבתי מגורים, מקלטים ובתי ספר, מתוך מטרה ברורה לדחוק את האזרחים לעזוב את צפון הרצועה. אונר”א הודיעה כי כוחות הכיבוש נעלו את צפון הרצועה ומונעים את תנועתם של לפחות 400 אלף פלסטינים. יצוין שסגנית נשיא ארה”ב והמועמדת לנשיאות קמלה האריס התייחסה למצב ההומניטרי ברצועה וכתבה אמש בחשבונה ברשת החברתית X כי לפי דיווחי האו”ם, לא נכנס מזון לצפון רצועת עזה מזה כמעט שבועיים. “ישראל חייבת לעשות יותר – ובדחיפות – כדי להקל על העברת הסיוע לנזקקים”, כתבה האריס. “יש להגן על אזרחים ולספק להם גישה למזון, מים ותרופות. חייבים לכבד את עקרונות המשפט ההומניטרי הבינלאומי”, היא הוסיפה. אתמול מסרה החזית הדמוקרטית לשלום לשוויון (חד”ש): “בחסות המלחמה בצפון, ממשלת ישראל מבצעת פשעים מחרידים בצפון רצועת עזה. זו ‘תוכנית האלופים’ – פשע מלחמה שמטרתו טיהור אתני של כל צפון רצועת עזה”.

לדברי חד”ש “זהו מימוש של תוכניות הסיפוח של סמוטריץ’ והמתנחלים, שעכשיו מתרחבות לאזורים נוספים מעבר לגדה המערבית – לעזה וללבנון. מוכרחים להכיר בכך שהסיפוח והגירוש היא תוכנית המלחמה העכשווית. בפועל, כל תמיכה במלחמה היא תמיכה בתוכנית הסיפוח של המתנחלים הקיצוניים שמביאה על כולנו חורבן.” “הציבור הישראלי חייב להגיד – לא למלחמה! לא לטיהור האתני! לא לסיפוח!”, הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/132796