restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

תקדים: מרצה באונ’ בן גוריון נענש בשכרו בגלל שסירב לשרת בשטחים

8 בנובמבר 2011

קבוצה של מרצים שיגרה ביום שלישי, ה-8 בנובמבר, מכתב אל פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, בעקבות פעולת ענישה אדמיניסטרטיבית מנוגדת לתקנון האקדמי נגד פרופ’ עידן לנדו, שנענש בשכרו בגלל שסירב לשרת בשטחים הכבושים וישב בכלא הצבאי.

במכתב אל פרופ’ כרמי נאמר: “כחברי סגל אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שמענו בזעזוע על החלטת אגף משאבי אנוש באוניברסיטה, שנתקבלה לפי הבנתנו בעצה אחת אתך, להטיל על פרופ’ עידן לנדו סנקציה אדמיניסטרטיבית של שלילת 50% משכרו (בגין מחקר שכביכול לא התבצע) בשל מעצרו הצבאי עקב סירובו מטעמי מצפון לשרת כחייל מילואים בשטחים שנכבשו על ידי צה”ל ב-1967. סנקציה אדמיניסטרטיבית זו התבצעה ללא הליכים משמעתיים כלשהם, ללא הקפדה בזכויות חבר הסגל, וללא מראית עין, וללא גם קלושה ביותר, של משפט וצדק. אנו דורשים את ביטולה המידי של פעולת ענישה זו, העומדת בניגוד מוחלט לתקנוני האוניברסיטה ולזכויותיו המוקנות של חבר סגל אקדמי. להזכירך, חופש הדעה והמצפון מעוגנים במסמכי היסוד של אוניברסיטת בן-גוריון”.

עוד נכתב ש”למרבה הצער, ענישתו האדמיניסטרטיבית של פרופ’ לנדו מנוגדת לסעיפים אלה, הן ברוחם והן בפרטיהם. פרופ’ לנדו לא הועמד לדין משמעתי באוניברסיטה, ולא עבר כל עבירה על תקנוניה או על החוק הפלילי. בוודאי הוא לא מעל מעילה חמורה כלשהי. ענישתו היא ענישה ללא משפט, המנוגדת לכל דין, ומנוגדת לתקנון האקדמי. גם הקוד האתי של אוניברסיטת בן גוריון פוסל ענישה לא פורמלית מכל סוג”.

חותמי המכתב “תובעים את ביטולה המוחלט של הסנקציה שננקטה כנגד פרופ’ לנדו. אם סבורה האוניברסיטה שפרופ’ לנדו עבר עבירה משמעתית, עליה להעמידו לדין משמעתי. כל ענישה אחרת היא בלתי לגיטימית, מנוגדת לתקנון האקדמי ולעקרונות החופש הגלומים בו, ומנוגדת לקוד האתי של אוניברסיטת בן-גוריון”. בין החותמים על המכתב, המרצים יצחק (יאני) נבו ,אורי רם, גולי נאמן-ערד, נעמי שיר, ניב גורדון, יעל בן צבי, אהרון לנדאו, רון הוז, עידו גייגר, חיים גולדפוס, יונתן אנסון, חיים יעקובי, נחום קרלינסקי וחיים היימס.