restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סיעת חד”ש הגישה 1,000 הסתייגויות להצעת החוק לרפורמה בתכנון; צפו במסמכים

12 במרץ 2012

סיעת חד”ש הגישה 1,000 הסתייגויות להצעת החוק לרפורמה הניאו-ליברלית בתכנון שמוביל ראש הממשלה נתניהו, לקראת מרתון הדיונים וההצבעות בכנסת שיתקיימו החל מיום שני, ה-12 במרץ. ח”כ דב חנין, המוביל בכנסת את ההתנגדות להצעת החוק, הציג את ההסתייגויות בפתיחת הדיונים בוועדה המיוחדת לנושא חוק התכנון והבנייה, ונשא את דברי הפתיחה מטעם האופוזיציה:

“החוק הזה הוא חוק מאוד בעייתי מכמה בחינות: יש בו פגיעה בדמוקרטיה, יש בו פגיעה בזכות של הציבור להתנגד, לערער על תכניות שישפיעו על חיי האזרחים. יש בו ריכוז מאוד גדול של הכוח, ועדות מקומיות בפריפריה ובישובים חלשים יאבדו סמכויותיהן, אין תקציבים מספקים כדי שיוכלו להתנהל כראוי, הדמוקרטיה תפגע קשות.

“יש בו פגיעה בסביבה ובשטחים הפתוחים. בארץ כה קטנה תכנון טוב ומחושב הוא קריטי. עלינו לשמור עליה ולתכנן היטב תוך לקיחה בחשבון של מכלול השיקולים.

“יש בו פגיעה בחברה. החוק אינו מספק פתרונות דיור כפי שיש לעשות. הוא רק יביא לעלייה של מחירי הדירות, הוא יגרום לפגיעה כלכלית קשה, ויעמיק פערים בין רשויות חזקות לחלשות.

“יש בו פגיעה מקצועית, ביכולות המקצועיות, בניסיון שנצבר, מינויים פוליטיים יחליפו אנשי מקצוע, ושלבים קריטים של בקרה יופרטו לחברות חיצוניות, לחוק התנגדות מקצועית רחבה, אליה שותפים גם כל משרדי הממשלה איתם דיברתי השבוע.

“מהפכה כה גדולה במערכת התכנון תגרום בלגן עצום שנשלם את מחירו הכבד במשך שנים. אם ההתנגדות היא כה רחבה עולה השאלה: מדוע החוק מחוקק? והתשובה היא – כדי לקדם אינטרסים צרים.

“אני מקווה שמבקר המדינה שעתה בודק את הליך החקיקה של הרפורמה יפרסם ממצאיו בהקדם האפשרי. ואני קורא לממשלה לעצור את הרכבת כעת ולאפשר עוד סיבוב של דיונים רציניים כפי שראוי בחוק כה גדול ומשמעותי”.

הצעת החוק לרפורמה בתכנון ובבנייה, 357 עמ’ (לצפייה במסך מלא לחצו כאן; להורדת קובץ ה-PDF לחצו כאן)

הסתייגויות סיעת חד”ש להצעת חוק הרפורמה בתכנון ובבנייה, 195 עמ’ (לצפייה במסך מלא לחצו כאן; להורדת קובץ ה-PDF לחצו כאן)

ח”כ חנין גם פרסם בפייסבוק קריאה לציבור להשמיע את קולו נגד החוק: “חוק התכנון והבנייה החדש איננו רפורמה אלא מהפכת ענק אנטי דמוקרטית, אנטי חברתית ואנטי סביבתית. זכויות דמוקרטיות בסיסיות כמו זכות הערר, נשללות מהציבור, לתכניות בעלות משמעות מרחיקת לכת. נוצרים מנגנונים עוקפי תכנון שיפגעו קשות בשטחים הפתוחים וידרסו בעוצמה רגישויות סביבתיות ובריאותיות.

“במישור החברתי החוק יפגע באוכלוסיות מוחלשות, בשכבות הביניים, בפריפריה, בשלטון המקומי (במיוחד ברשויות עניות), לטובת אינטרסים נדל”ניסטים צרים. החוק כולל בתוכו מנגנונים חסרי תקדים של מינויים פוליטיים ופגיעה קיצונית במערכות המקצועיות.
החוק איננו מספק שום מענה אמיתי למצוקת הדיור הקשה ולדרישה הציבורית ליצור מנגנונים של דיור בר השגה ולהרחיב באופן ניכר את הדיור הציבורי.

“בשנתיים האחרונות הקדשתי מאות שעות לדיוני הועדה. יחד עם חברי לסיעת חד”ש, מתכנן הערים ד”ר חנא סוייד, העברנו לוועדה כ-1000 הסתייגויות ענייניות שונות, ונעשה כל מאמץ להיאבק עליהן בדיוני הועדה שימשכו מעתה מבוקר עד ליל”.