restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: חייבים לטפל בחורבן הסביבתי של בקעת בית הכרם

14 בינואר 2010

“חייבים לטפל בחורבן הסביבתי של בקעת בית הכרם”. כך אמר יו”ר השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, ח”כ דב חנין (חד”ש) בדיון שהתקיים השבוע באזור. ח”כ חנין הוסיף: “אזור בקעת בית הכרם הוא קוקטייל של רעלים מסוכנים לתושבים ולסביבה”.

עוד אמר ח”כ חנין בשם ועדת הבריאות והסביבה של הכנסת: “עמדת הוועדה היא שהאחריות על כל הבעיה ועל המצב שנוצר מונח לפתחה של ממשלת ישראל. הבעיה היא אזורית ואינה מקומית בלבד ולכן יש לטפל בה בהיקף אזורי. הוועדה תקבל החלטות ואני מתכוון לפקח אישית על ביצוע הסיכומים בפועל”. לדבריו: “בקעת בית הכרם, אזור מדהים ביופיו, הפך להיות איזור חורבן סביבתי, קוקטייל של רעלים באוויר, במים ובאדמה לתושבים ולסביבה. בעיות מהאזור גם נודדות ותחום השפעתם יוצא אל מעבר לגבולות האזור, למשל:השפכים מגיעים לחופי הים בעכו ויוצרים שם בעיות זיהום ים”.

ח”כ חנין ביקש מממונה על מחוז הצפון במשרד להגנת הסביבה דורית זיס, שמשרדה יכין תכנית חירום שיכלול תשובות לבעיית הביוב, למפגעי הביוב ולאתרי הפסולת הפיראטית. כן הורה שהמשרד להגנת הסביבה יחלק את האחריות לבעיה בין כלל המשרדים הממשלתיים האחראים על כך לרבות התקציב שנדרש כל משרד להוציא למיגור התופעה. ח”כ חנין הוסיף כי חלק מהכסף יכול להילקח מ”קרן הניקיון” והשאר ממשרד האוצר וממשרד התשתיות. הוא הזהיר כי אם המדינה לא תטפל בבעיה בהקדם, היא תיאלץ להוציא הרבה יותר כספים בעתיד בגין הנזקים המצטברים, הזיהום והמחלות שייווצרו.

ח”כ חנין פנה גם לראשי רשויות המקומיות שנכחו בוועדת הפנים ואיכות הסביבה והורה להם לפנות לוועדה להגנת הסביבה ולציין בפניהם מהם המקומות הבעייתיים ביותר והבלתי נסבלים, בהם יש לפעול בדחיפות. עוד הורה יו”ר וועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת מנציגי המשרד להגנת הסביבה במחוז הצפון לדווח לו על כל המשחטות באזור, גדולות וקטנות ובהן משחטת “דבאח”, המזרימות את שפכיהן בניגוד לחוק. נציגי העמותות והארגונים הציבוריים הרבים שנכחו בדיון הביעו שביעות רצון מהחלטת הוועדה.

עבד נאמרנה, העומד בראש הקואליציה של הארגונים שפועלת במשך שנים ארוכות למען בקעת בית הכרם אמר בסוף הישיבה: “יו”ר הועדה החליט לשים כץ לסחבת שנמשכת מזה 15 ושנה והורה לגופי הממשלה השונים לפעול באופן מיידי לפתרון כולל של כל הבעיות וכן לגייס את כספים הנדרשים. אנחנו ממתינים בציפייה לראות את המציאות הזו מתגשמת”.

בדיון נכחו גם נציגי משרדי הממשלה ובהם סביבה, תשתיות, בריאות ופנים ונציגי כל הרשויות המקומיות בבקעת בית הכרם.

לדף עמדה של ארגונים והעמותות באזור