restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הפגנות באוניברסיטאות נגד הצעת החוק ‘הדגל הפלסטיני’; הערב: דיון של משפטנים על השלכותיו

27 במאי 2023

מתעצמת ההתנגדות להצעת החוק של עוצמת יהודית הגזענית שתידון מחר (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה הקובעת כי סטודנט שיניף דגל פלסטין או “יביע תמיכה בטרור” יושעה מהמוסד האקדמי שבו הוא לומד. לדברי אקדמיה לשוויון “זו אות הפתיחה במתקפת חקיקה שנועדה לפגוע באופן חמור בחופש הביטוי של הסטודנטים והסטודנטיות בכלל, והערבים-פלסטינים בפרט. חמור מזה, הממשלה מבקשת להפוך את המוסדות להשכלה גבוהה בישראל למשתפי פעולה עם מדיניות רדיפה אחר הסטודנטים בשל דעותיהם”.

יצוין שהערב (מוצ”ש) בשעה 21:30 ייערך דיון באמצעות הזום בהשלכות החקיקה הפשיסטית ובדרכי המאבק נגדה. הדיון בהשתתפות פרופ’ ברק מדינה, בית ספר למשפטים, האוניברסיטה העברית; עו”ד סאוסן זהר, מתמחה בתחום זכויות אדם; הקליניקה לזכויות אדם באוניברסיטת תל אביב; פרופ’ אסעד ע’אנם, בית ספר למדע המדינה, אוניברסיטת חיפה; פרופ’ נטע זיו, סגנית הנשיא לשוויון מגוון וקהילה בנציבות לשוויון ומגוון, אוניברסיטת תל-אביב ובהנחיית ד”ר אריז’ סבאע’-ח’ורי, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה האוניברסיטה העברית. “אנו מזמינות ומזמינים את כולם להצטרף אלינו, לשמוע, ללמוד, ולחשוב על אופציות לפעולה; הצטרפו אלינו בזום”, מסרו.

כמו כן, חד”ש סטודנטים הזמין את הציבור הרחב להשתתף בהפגנות שייערכו מחר באוניברסיטאות נגד הצעת החוק. “נמשיך להניף את הדגל הפלסטיני באוניברסיטאות. נביס את החוק לאיסור הנפת הדגל, כפי שהביסו את החוק לאיסור ציון הנכבה”. לדברי הפעילים במוסדות להשכלה גבוהה: “בשנת 2012, כאשר נחקק חוק האיסור על זכר הנכבה, יזמה חד״ש סטודנטים את הטקס הראשון לציון יום הנכבה. מאות השתתפו בטקס, ומאז טקסים אלה נערכים באוניברסיטאות בישראל ובעולם. סופו של ‘חוק הדגל הפלסטיני’ יהיה זהה. הדגל הפלסטיני הוא סמל לאומי וביטוי להמשכיות ההיסטורית של העם הפלסטיני במולדתו.”

יצוין שיותר מאלף מרצים בכל המוסדות להשכלה גבוהה חתמו על קריאה לוועדת השרים לחקיקה להתנגד להצעת החוק. לדברי החותמים “אין להטיל על המוסדות להשכלה גבוהה לעסוק באכיפה של הגבלות ביטוי. התפיסה שלפיה על הנהלת המוסדות לעסוק בבילוש אחר התבטאויות של סטודנטים ושיש להכתיב את העונשים שעל מוסד אקדמי להטיל, היא פסולה”. לדברי החותמים “אין מקום לכך שהתבטאויות שאינן עבירה ולכן מותרות מחוץ לקמפוס, יחשבו עבירה, שגוררת ענישה חמורה, רק משום שנאמרו בתוך הקמפוס”, כמו כן, הנפת הדגל הפלסטיני אינה מבטאת תמיכה בטרור. ככלל, היא מבטאת את הזהות הלאומית-אתנית של המניפים את הדגל או את הזדהותם עם שאיפתו של העם הפלסטיני לעצמאות. הקביעה שהנפת הדגל מבטאת בהכרח תמיכה בטרור היא שגויה עובדתית וגורמת פגיעה בלתי חוקתית בחופש הביטוי. אימוץ ההצעה הזו עלול לפגוע באופן חמור בחופש הביטוי בקמפוסים ולהחליש את המעמד הבינלאומי של המוסדות להשכלה גבוהה”.

 

הדיון בזום שייערך הערב

עוד בנושא:

חד״ש סטודנטים: נמשיך להניף את הדגל הפלסטיני; אלף מרצים דורשים לגנוז את הצעת החוק